Industry Wire

Geplaatst door Elastique

Elastique ontwikkelt website duurzaamheidsinitiatief van 7 Europese landen

Digital agency Elastique heeft de website ontworpen en ontwikkeld van het duurzaamheidsinitiatief Amsterdam Declaration Partnership (ADP). Het Partnerschap is gebaseerd op de Amsterdam Verklaringen voor ontbossings-vrije, duurzame commodities. De ondertekende landen Nederland, Duitsland, Italië, Denemarken, Frankrijk, Noorwegen en Engeland streven naar ontbossing-vrije, duurzame productie en import van met name cacao, soja en palmolie. De website van ADP schept transparantie over de doelen en samenwerking met het bedrijfsleven en maatschappelijke organisaties om de doelen te bereiken.

Peter de Koning, directeur van het secretariaat van het ADP: “Ontbossing draagt bij aan de uitstoot van broeikasgassen. Dankzij het klimaatakkoord van Parijs was er in 2015 veel politieke steun voor een commitment voor ontbossings-vrije en duurzame commodities. Mondiaal is de EU een belangrijke handelspartner voor cocoa, palm olie en soja en de zeven landen die het ADP ondertekenden zijn goed voor zo’n zestig-zeventig procent van de Europese import. Hierdoor valt er echt een verschil te maken. De vandaag gelanceerde site is erg belangrijk voor transparantie en informatieoverdracht. Wij zijn ten slotte een duurzaamheidsinitiatief waar heel veel partijen samenwerken.”

Elastique als digitale partner
Over de samenwerking met Elastique zegt De Koning het volgende: “We kozen voor Elastique, omdat het een partij is die begrijpt dat een samenwerking van deze omvang de nodige flexibiliteit vraagt. In onze complexe context, met zoveel stakeholders, moesten de logo en website in een interactief proces ontwikkeld worden. Elastique begrijpt dat als geen ander.”

“Elastique heeft niet alleen onze website ontworpen en ontwikkeld, maar ook het nieuwe logo ontwikkeld. Wat voor ons ook interessant was, was dat het bureau eerder technische oplossingen voor een algemeen publiek heeft ontwikkeld, zoals de app voor De Slimste Mens en Wie is de Mol?. Wij wilden geen klassiek groen logo met bijvoorbeeld bomen. Elastique snapt de wensen van de consument en kon ons verrassen. Ons logo heeft nu een ‘circulaire’ stijl en suggereert een dynamische samenweking, partnerschap.”

Michel van Honk, Managing Director van Elastique: “Het is dankbaar werk om voor maatschappelijke initiatieven een technische oplossing te mogen bedenken en ontwikkelen. Eerder realiseerden we bijvoorbeeld de website voor het Wereld Natuur Fonds. Dit is weer zo’n mooi project, met een MVO-dimensie waar we ons van harte achter scharen.”

Over Elastique
Elastique ontwikkelt geen digitale strategieën, maar helpt organisaties een strategie te ontwikkelen waarmee ze een plek veroveren in de digitale era.
In totaal hebben meer dan 10 miljoen mensen een applicatie van Elastique gedownload. Jaarlijks vindt er voor een miljard euro aan transacties plaats via de digitale oplossingen die Elastique heeft ontwikkeld. Elastique won onder meer TV Beelden, Lovie Awards, Dutch Interactive Awards, The Webby Awards en SpinAwards. Zie voor meer info: www.elastique.nl.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht