Industry Wire

Geplaatst door Salsify

Salsify en Wunderman Commerce worden partners om unieke PXM-kansen te creëren voor ‘s werelds meest toonaangevende merken

Weesp – 6 februari 2019 – full service eCommerce provider Wunderman Commerce en Salsify, het toonaangevend platform voor Product Experience Management (PXM), hebben vandaag een strategisch partnership aangekondigd. De samenwerking zal het groeiende klantenbestand van Salsify toegang bieden tot de diepgaande expertise van Wunderman Commerce op het gebied van disruptieve eCommerce oplossingen. De klanten van Wunderman Commerce zijn hierdoor in staat om unieke product experiences te leveren via ieder digitale touchpoint.

“Wunderman Commerce weet precies wat nodig is om een digitale transformatie op enterprise niveau te laten slagen. Door met Wunderman Commerce samen te werken kunnen we het groeiende aantal internationale merken waarmee wij werken, toegang geven tot het talent en de ervaring die nodig zijn voor het creëren van disruptieve digitale ervaringen voor hun klanten”, aldus Rob Gonzalez, medeoprichter en EVP of Strategic Marketing bij Salsify. “Daarbij biedt de nauwe samenwerking met Wunderman Commerce een extra mogelijkheid om de laatste trends in de markt te verwerken in ons product.”

In dit partnership worden de consultancy services van Wunderman Commerce en Salsify’s product experience management platform gecombineerd. Salsify PXM werd in maart 2018 gelanceerd en combineert Product Informatie Management (PIM), geavanceerde product-content-syndicatie en krachtige eCommerce analytics tot één robuust platform. Een recente studie van Forrester Consulting heeft aangetoond dat Salsify PXM een organisatie een besparing tot wel 6 miljoen dollar kan opleveren en een return on investment (ROI) van maar liefst 339% in drie jaar tijd.

“Merken zijn super gefocust op het creëren van gepersonaliseerde shopping experiences en het genereren van meer omzet. Maar tegelijkertijd hebben merken in toenemende mate moeite om te voldoen aan de eisen van retailers (online en offline) en aan de verwachtingen van consumenten”, aldus Nils Kijkuit, Commercial Director EMEA bij Wunderman Commerce. “Door onze samenwerking met Salsify zijn we als Wunderman Commerce in staat om een oplossing te bieden die veel verder gaat dan de standaard PIM-functionaliteiten. “Met Salsify PXM realiseren we voor merken inzichten en flexibiliteit die noodzakelijk zijn voor het leveren van de ultieme shopping experience over alle kanalen aan de hedendaagse consument.”

De klanten van Salsify kunnen gebruikmaken van Wunderman Commerce’s diepgaande kennis van digitale transformatie bij grote merken en retailers. Met hun jarenlange kennis van de eCommerce markt en hun vestigingen door heel Europa en daarbuiten geeft Wunderman Commerce toegang tot diensten van lokale technologische bedrijven waar Salsify en haar klanten van kunnen profiteren.

Over Wunderman Commerce
Wunderman Commerce is een wereldwijd eCommerce-consultancybureau dat strategische

duidelijkheid, technische know-how en creatieve inspiratie biedt aan retailers en merken om zo te komen tot een gebalanceerde ecommerce channel mix die zorgt voor omzetgroei, kostenverlaging en klantloyaliteit. Deze channel mix kan bestaan uit online marketplaces, retailer.com, D2C en/of B2B. Wunderman Commerce is onderdeel van WPP en heeft daardoor toegang tot ruim 1800 eCommerce experts en is daardoor in staat alleen het beste te bieden voor haar klanten.

Voor meer informatie, ga naar www.wundermancommerce.com.

Over Salsify
Salsify is wereldwijd het toonaangevend Product Experience Management (PXM) platform. Merkfabrikanten worden in staat gesteld om hun digitale groei te versnellen en product experiences te bieden overal waar online consumenten shoppen. Het Salsify platform combineert de krachtige mogelijkheden van PIM en DAM, het breedste eCommerce ecosysteem in de industrie en krachtige analytics om te komen tot een aantrekkelijke product experience over alle digitale kanalen. Vele bekende merken maken al gebruik van Salsify PXM, zoals Coca Cola, Bosch, GSK, Rawlings en Fruit of the Loom en maken zo het verschil in het digitale landschap. Tot op heden heeft Salsify 98,1 miljoen dollar opgehaald bij investeerders, geleid door Greenspring Associates, Underscore VC, Venrock, Matrix Partners en North Bridge.

Voor meer informatie, ga naar: http://www.salsify.com

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht