KPMG zet 3sixtyfive in voor start-up challenge Johan Cruijff ArenA

De Johan Cruijff ArenA gaat, in samenwerking met Ajax en de KNVB, nieuwe, innovatieve diensten voor bezoekers ontwikkelen. Slimme innovaties moeten onder anderen zorgen voor extra beleving zoals exclusieve content bij een event, de kortste wachtrijen in het stadion tonen en de snelste weg naar je stoel wijzen. Bedrijven worden daarom uitgedaagd hun stadionoplossingen aan te melden.
De meest aansprekende, state of-the-art concepten worden in de ArenA getest en vanaf 2019 aan bezoekers aangeboden. 3sixtyfive heeft een internationale influencer campagne ontwikkeld om zoveel mogelijk relevante start-ups en scale-ups te bereiken. Invloedrijke en relevante organisaties als start-up programma’s, media en events zijn gevraagd de boodschap te helpen verspreiden en hun netwerk met de challenge te laten kennismaken.
De ArenA wil dat bezoekers optimaal en intensief kunnen genieten van een wedstrijd of event, ook op een afstand. Gedacht kan worden aan informatie op maat over het event, kaartverkoop, een zorgeloze reis en activiteiten voorafgaand en na een wedstrijd. Of een virtuele omgeving tijdens een event waar bezoekers ervaringen delen.
Een deel van de wedstrijden van het Nederlands elftal wordt in de ArenA gespeeld en de KNVB wil dat bezoekers, ook tijdens EURO 2020, een topavond hebben. Maar ook dat de kennis die wordt opgedaan ten goede komt aan de andere voetbalclubs in Nederland.
Naast de voordelen voor de bezoeker kunnen dergelijke diensten ook zorgen voor een efficiëntere en rendabele bedrijfsvoering zoals een optimale stoelbezetting, het sneller kunnen helpen van bezoekers en de ondersteuning van crowd-management. De geselecteerde oplossingen worden in een fieldlab-opzet met de verschillende partners in 2019 en 2020 geïmplementeerd en verder ontwikkeld in de ArenA.
Rollen
Change the Game is een initiatief is van Johan Cruijff ArenA, Media Perspectives, TNO en Hogeschool van Amsterdam met steun van het Europees Fonds voor Regionale Ontwikkeling. Ajax en KNVB nemen actief deel aan Change the Game. De campagne en het online innovatieplatform wordt ondersteund door KPMG.
Inschrijven
Start-ups, scale-ups of andere ondernemers die zich willen inschrijven voor ‘Change the Game’, kunnen zich tot 22 maart 2019 aanmelden via onderstaande link.
https://bit.ly/CHANGE_THE_GAME
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.