Deel dit artikel
-

Bol gebruikt crisis om marktpositie te verstevigen

Voor ondernemend Nederland staat het komend jaar in het teken van de kredietcrisis. Daniel Ropers van Bol.com verwacht dat deze situatie juist kansen schept om de marktpositie van zijn bedrijf verder uit te bouwen.

Dat zegt de topman van Bol.com in een interview met Sprout waarin hij terugblikt op dit jaar en vooruitkijkt naar 2009: “Als de enorme sinterklaas- en kerstverkopen een opmaat blijken te zijn, dan wordt 2009 een heel mooi jaar.” Welke kansen Ropers precies ziet, daar wijdt hij niet over uit. Volgens hem is het de kunst om de systemen en de organisatie zo in te richten dat Bol.com een maximaal aantal kansen echt pakt: “Hier hebben we in 2008 belangrijke stappen mee gezet, mijn verwachtingen voor 2009 zijn hooggespannen.”

Dit jaar verving Bol.com de complete IT-infrastructuur. “Dat heeft langer geduurd dan we van tevoren hadden ingeschat. Uiteindelijk hebben we dit ingewikkelde project succesvol afgerond, en zijn we klaar voor de groei van de komende jaren”, aldus Ropers.

Deel dit bericht

6 Reacties

Sean

Dit artikel heeft een bijzonder lage informatiegehalte. Het scheppen van kansen geldt niet alleen voor bol.com, maar ook voor heel veel andere organisaties. Velen konden dit ook wel bedenken.

C

Een niets zeggend artikel inderdaad. Wat doet Bol.com dan precies?

cookie

Komisch , gisteren hebben alle uitzendkrachten van centraal boekhuis ( pakken boeken etc. in voor oa. bol.com ) te horen gekregen dat ze van de week voor het laatst zijn , omdat ze verwachten dat het een stuk rustiger word…..met bol.com

Pol

Het zou wel fijn zijn als ik het boek dat ik bestelde als sinterklaaskadootje volgend jaar wel op tijd zou ontvangen. Ik wacht nog steeds.

peter

Daniel Ik was en ben tevreden over bol.com maar toch was ik gister een beetje beteuterd toen ik zag dat de LOST dvd bundel die ik bij Bol.Com voor eur 56 heb besteld en waar ik 3 dagen op moest wachten bij de Makro gewoon Eur 49 kost. En die kan ik dan dezelfde avond kijken.  Het klinkt wat klein maar zorg je er wel voor dat er voordeel blijft aan het kopen bij Bol.com. Alleen gemak is niet genoeg he. Je hebt de infrastructuur van een Metro niet, dus zou je best wat goedkoper mogen zijn. Laat ambitie je niet blind maken maar kijk hoe kleine consumenten als ik naar jouw bedrijf kijken. Een prettige jaarwisseling gewenst.

jos

vaak met heeel veel dinge meneertje prijzen zitte soms zulke grote verschille in wil niet zegge dat bol.com de voordeligste is verder kijke als je neus lang is manneke

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond