Mouse Awards kent geen Nederlandse winnaars

De Mouse Awards, een Europese prijsuitreiking, heeft het dit jaar moeten stellen zonder Nederlandse winnaars. In de jaarlijkse competitie voor digitale creativiteit in Europa zijn 10 awards toegekend.
Een compleet beeld van de innovatieve digitale marketing in Europa geeft de het prijzenslagveld niet. Microsoft zet met de Mouse Awards alleen in op de campagnes die het afgelopen jaar op het online advertentieplatform van de softwaregigant hebben gelopen.
Ingestuurde campagnes die het afgelopen jaar te zien waren op MSN.nl, Windows Live, Office Online, ingame en mobiel maakten kans op een award. Van de 10 winnende awards komen 6 winnende campagnes uit de UK.
De winnaars gaan er vandoor met prijzengeld en deelname aan het internationale Cannes Lions Advertising Festival. Ondanks zeven nominaties heeft er geen Nederlandse campagne gewonnen.
David Pugh Jones, Creative Strateeg bij Microsoft en gastheer tijdens de jurybijeenkomst: “We hadden dit jaar een aantal ingezonden campagnes die er echt uitsprongen. Het gebruik van video werd over het algemeen gezien als winnend online format – bij tweederde van de winnende campagnes was video geïntegreerd in de campagne. Ik kijk ernaar uit in hoeverre video ook glansrijk aanwezig zal zijn in Cannes en hoe het de gouden Mouse Award-winnaars zal vergaan bij de toekenning van de Cyber Lions awards.”
Flo Heiss, Creative Director bij Dare en juryvoorzitter van de Mouse Awards 2008 voegde hieraan toe: “We hadden een enorme variëteit aan advertenties te jureren dit jaar. Het niveau van de ingezonden campagnes is – in vergelijking met andere jaren – drastisch verbeterd. We hebben geweldige advertenties gezien – sommigen hadden een hoge entertainmentwaarde, waar we hard om moesten lachen – een zeldzaamheid in digitale media. Anderen waren zo ontzettend mooi uitgewerkt en vatte datgene perfect samen waar digital advertising werkelijk om draait.”
De grote winnaar was het Britse bureau Lean Mean Fighting Machine. Zij wonnen in de categorie Toerisme en verkeer zilver voor de Emirates ‘Keep Discovering’ campagne. De jury beschreef de campagne als “goed uitgevoerd, inspelende op het avontuurlijke van de consument met een grote aantrekkingskracht.” In dezelfde categorie won het bureau ook nog eens een gouden award voor hun Emirates campagne – ‘Non Stop Fernando’. Goud werd toegekend vanwege de pure pracht en eenvoud van het idee. Te zien is een man die 14 uur spreekt om de gelijkwaardige lengte van een direct vlucht van Dubai naar Sao Paulo te promoten. Lean Mean Fighting Machine ging er in de categorie Media, telecommunicatie en entertainment vandoor met goud voor de Virgin Games Virgin Bets ‘Big Brother’ campagne. Deze werd ook nog eens onderscheiden met de ‘Best Use of the Microsoft Advertising Network’ prijs.
De winnende campagnes zijn hier te bekijken.
Bron foto: B a m s h a d (CC)
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond