Hair-promotie via Numpa

Impresariaat Jacques Senf & Partners lanceert op Numpa, de Nederlandse Twitter, een kanaal speciaal gewijd aan de Nederlandstalige musical Hair. De cast van deze musical, die in oktober in première gaat, wordt voorzien van apparatuur om het publiek via Numpa een continue kijk achter de schermen te geven.
Geïnteresseerden kunnen zo lezen hoe onder meer Jelka van Houten, Dewi, Bettina Holwerda, Oren Schrijver en Jorrit Ruijs de bustours, grime, repetities en voorstellingen beleven. "De Hair-voorstelling is in een modern jasje gestoken, vandaar we ook op zoek zijn gegaan naar nieuwe manieren om de musical te promoten," zegt een woordvoerder van Jacques Senf & Partners.
In eerste instantie zal tijdens repetities berichten worden geplaatst, via de mobiele telefoon of een laptop. Mogelijk gaat dat ook tijdens de voorstellingen gebeuren, maar helemaal zeker is dat nog niet.
Het Baarnse internetbedrijf YellowMind, bekend van de vacaturesite MegaJobs en datingsite ItClicks, lanceerde Numpa (Numpa betekent in de taal van de Lakota indianen twee of meervoudig) in juni, nadat het bedrijf in 2002 al eens het microbloggen introduceerde via Smsdagboek.nl. Het bedrijf wil verdienen aan de site via een AdWords-achtig model. "Het grote verschil met Twitter is dat wij met kanalen werken. Dat biedt unieke mogelijkheden voor promotie of sponsoring," zegt Yellowmind directeur Eric Bremer. Het wachten is op verdere aanwas van het aantal gebruikers dat nu zo rond de 1500 zweeft.
Inmiddels is er een widget beschikbaar, waarmee gebruikers boodschappen kunnen verzenden en ontvangen, zonder naar de Numpa-website te gaan. Deze ‘Numpa-messenger', Pigeon gedoopt, is gratis te downloaden voor Windows en Apple-gebruikers. Berichten verzonden via de Pigeon kunnen automatisch worden doorgeplaatst op andere veelgebruikte microblogsites.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond