Populair social media account lanceert online platform met app tegen verveling

“Een paar maanden geleden zijn we gestart met het Twitteraccount @verveelnl”, vertelt Daniël Verhagen, samen met Mathijs Visser en Renee Dirks eigenaar van NewlandMedia. “We wilden graag kijken naar het effect van social media en hoe je het in kunt zetten om grote groepen mensen te bereiken. We plaatsten dagelijks grappen, leuke filmpjes en plaatjes op ons Twitteraccount. Alles tegen verveling dus. Het aantal volgers groeide zo hard (inmiddels 34.000 volgers) dat we besloten een compleet platform rondom het thema ‘vervelen’ op te zetten. Om het platform compleet te maken hebben we ook nog een iPhone app tegen verveling ontwikkeld.”
Jezelf vervelen is slecht voor je gezondheid, beweren Britse wetenschappers in de Daily Mail. Verveel.nl heeft als missie om ‘van Verveeltijd weer Funtijd te maken’. Waar je ook bent en wie je ook bent, door Verveel.nl hoef je je nooit meer te vervelen met het grote aanbod spelletjes, filmpjes en moppen. Verveel.nl is de ideale plek voor mensen die even niks te doen hebben.
Ook voor adverteerders is Verveel.nl een aantrekkelijke omgeving . NewlandMedia biedt met het platform Verveel.nl de mogelijkheid om in een ‘fun en entertainment’ omgeving in contact te komen met hun potentiële doelgroep. Het media-pakket bestaat uit een website, diverse sociale media kanalen met veel fans en trouwe volgers (Twitter en Facebook) en een database met nieuwsbriefinschrijvingen. “Sinds maandag is dit pakket uitgebreid met een gratis mobiele app, waardoor we mensen op allerlei verschillende plaatsen en momenten kunnen bereiken”, aldus Verhagen.
De kracht en het effect van sociale media blijkt maar eens te meer. Twee dagen na de lancering staat de app in de AppStore al in de Top-5 van gratis apps. “De hoge mate van betrokkenheid van de volgers van ons platform maakt het enorm interessant voor adverteerders. Zij kunnen direct in contact komen met een potentiële doelgroep, op ieder gewenst moment.”
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.