Deel dit artikel
-

‘Online beoordelingen laten Nederlander koud’

Slechts één op de tien Nederlanders verandert zijn voorkeur voor een product of dienst na het lezen van een positieve beoordeling. In Vlaanderen – met één op de vier Belgen – ligt dit percentage een stuk hoger. Dat en meer blijkt uit internationaal onderzoek van Simon-Kucher & Partners.

Samen met de Denen hechten Nederlanders niet veel waarde aan online beoordelingen. Zelfs binnen de reisbranche zegt bijna de helft van de Nederlanders dat goede ervaringen en beoordelingen hen niet brengen tot het maken van een andere keuze.

Goede beoordelen zorgen er doorgaans voor dat we meer willen betalen voor een product. In Nederland ligt dat percentage (9 procent) echter een stuk lager dan in andere onderzochte landen, waar het gemiddelde meer dan twee keer hoger is (19 procent).

Als Nederlandse consumenten eenmaal een keuze gemaakt hebben, stappen ze niet snel meer over. Zo geeft maar liefst 63 procent aan merktrouw te blijven, ondanks vergelijkbare producten met betere beoordelingen. In Frankrijk kiezen ze iets sneller voor de concurrent, slechts 19 procent blijft merktrouw.

Deel dit bericht

1 Reactie

Maarten - D-rt Groep

En wat is de invloed van slechte beoordelingen?

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond