Industry Wire

Geplaatst door Park Now

PARK NOW Group lanceert Europese campagne samen met Accenture Interactive

De PARK NOW Group – in Europa bekend door parkeerapps Parkmobile en Park-line (NL), RingGo (UK) en PARK NOW (DE, FR, AU, CH) – heeft samen met Accenture Interactive in Amsterdam een nieuwe merk- en campagnestrategie voor Europa gecreëerd.

Op weg naar de bestemming kan parkeren een obstakel zijn, een frustratie. In de nieuwe campagne laat de PARK NOW Group zien dat parkeren makkelijker en sneller kan door het gebruik van een parkeerapp. Geen gedoe, het werkt gewoon. De merkcampagne heeft als doel om de bekendheid van de parkeerapps te vergroten en de klantgroei verder te versnellen. Het campagneconcept is toepasbaar op de verschillende Europese markten, zowel markten die al bekend zijn met mobiel parkeren (zoals Nederland), als markten waar mobiel parkeren nog volop in ontwikkeling is (zoals Duitsland).

Masha Kodden, Chief Marketing Officer Europa van de PARK NOW Group, vertelt:

“Als tech scale up zetten wij grote stappen met onze slimme parkeeroplossingen. Sinds we onderdeel zijn van de joint venture in mobiliteit met BMW GmbH en Daimler AG, zien we veel kansen onze positie als nummer 1 parkeerapp, met al meer dan 18 miljoen klanten, versneld uit te bouwen. Daarom kiezen we voor een Europese campagne die zowel onze merk- als performance doelstellingen ondersteunt. Het team van Accenture Interactive in Amsterdam spreekt onze taal als het gaat om creatie, digital en technologie en heeft daarbij een internationale focus. Die combinatie spreekt ons aan en dus was de keuze voor ons niet moeilijk.”

Martijn van Marle, Executive Creative Director bij Accenture Interactive, vult aan: “PARK NOW is een parkeerapp. Simpel. Maar die app zorgt er wel voor dat je je op sommige momenten even heel blij kunt voelen. Bijvoorbeeld als je niet door de regen naar de parkeerautomaat hoeft te rennen om ‘m bij te vullen. Of niet op zoek hoeft naar een parkeermeter twee straten verderop. Die kleine, dagelijkse momenten van geluk noemen we #appiness”, wat is toegepast in de campagne.

De #appiness campagne is onderdeel van PARK NOW’s omnichannel strategie en hiermee onder andere te horen op radio en te zien via digital out-of-home, social advertising en display advertenties. De campagne wordt gefaseerd uitgerold in Europese steden waaronder Amsterdam, Berlijn, Genève, Londen en Parijs.

PARK NOW Group: Masha Kodden, Loes Meys, Mick Noya, Femke Krijger

Accenture Interactive: Gijs de Bruijn, Lidewij Baneke, Martijn van Marle, Peter van Rij

Productie: Eric Smit, Version Affairs

Regie: Bram Schouw, Bonkers United

Productiemaatschappij: Bonkers United

DOP: Daan Bukman

Geluid: LAB-3

Media- en contentpartners:

Mobile Professionals (MobPro): Tim Markestein, Dominiek van Esse

Wavemaker: Charlotte Goddard, Maria Izquierdo Bernal

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht