Deel dit artikel
-

MTV lanceert user generated tv-kanaal

MTV start een nieuw tv-kanaal voor televisie, mobiel en internet. Kijkers kiezen welke muziek wordt gespeeld en kunnen eigen content publiceren. Het nieuwe kanaal, met de naam MTV Flux, wordt volledig gefinancierd door adverteerders.

MTV Flux is naast een tv-kanaal een sociale netwerksite, waarvan leden berichten en content met elkaar uit kunnen wisselen.

Het nieuwe kanaal wordt vanaf volgende maand gelanceerd in het Verenigd Koninkrijk en is gebaseerd op sites in Japen en Italië. De Engelse versie van MTV Flux vormt een pilot voor andere markten, zegt Michiel Bakker, managing director van MTV in het Verenigd Koninkrijk en Ierland tegen MSNBC. Volgens een woordvoerder van MTV Nederland is er nog geen plan om het kanaal in Nederland te introduceren.

Volgens Bakker is MTV Flux de eerste dienst waarmee gebruikers de programmering een kanaal volledig kunnen beïnvloeden en hun eigen content kunnen uploaden. In Nederland is televisiezender The Box een voorbeeld van een kanaal waar kijkers bepalen welke clips te zien zijn, terwijl TMF een voorloper is op het gebied van de integratie van SMS en televisie.

MTV Flux zou wel eens een voorbode kunnen zijn van het toekomstige tv-kanaal, meent Bakker. “In de toekomst zijn alle onze kanalen wellicht ‘Fluxed’. Het kan de herdefiniëring zijn van onze tv-kanalen.”

Parallel aan de uitrol van het MTV Flux kanaal, zal MTV verschillende ‘branded’ internet en mobiele diensten introduceren, schrijft New Media Age (NMA). Deze diensten zijn, net als het nieuwe kanaal, gericht op een doelgroep van 16- tot 34-jarigen en geven de gebruikers middelen om eigen content te maken voor het televisiekanaal.

Hoewel MTV Flux geen vast uitzendschema kent, zal een ‘controller’ het kanaal overzien en ingrijpen als regels worden overtreden.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond