Deel dit artikel
-

Belgische e-bike start-up Cowboy start crowdcube campagne

Cowboy, het Belgische bedrijf achter slimme e-bikes, is een crowdfundingactie gestart op Crowdcube. Met deze investeringsronde wil de producent van slimme en mooi vormgegeven e-bikes minstens nog een miljoen ophalen.

Cowboy heeft zich, nog voor de actie geopend is, verzekerd van een investering van 1 miljoen euro, geleid door Index Ventures en Hardware Club.

Cowboy, die dit jaar een tweede versie van zijn elektrische fiets lanceerde, zal de campagne op Crowdcube in eerste instantie openstellen voor zijn 45.000 geregistreerde leden. Daarna is het publiek aan de beurt om aandelen te kopen.

Cowboy werd enkele jaren terug opgericht in Brussel en heeft tot op heden 13,2 miljoen euro opgehaald bij internationale investeerders (waaronder Index Ventures, Tiger Global en Hardware Club) in de Series A ronde.

Dit jaar breidde het bedrijf uit naar Duitsland, Frankrijk, Nederland en Oostenrijk, het Verenigd Koninkrijk, Spanje en Italië.

Tot nu toe verkocht Cowboy 5.000 fietsen, een groei van 500 procent jaar op jaar. De gebruikers hebben 3.482.713 km gereden en volgens Cowboy 435375 kg CO2 bespaard.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond