Nieuwe marketingstrategie KPN: simpel en eenvoudig

KPN gaat werken aan een vriendelijker en toegankelijker uitstraling. 'Geen digitaal, maar mensentaal,' is een kernspreuk van de nieuwe merkpositionering, die KPN gisteren presenteerde. KPN wil de nieuwe ontwikkelingen op het gebied van communicatie toegankelijk maken voor alle Nederlanders.
Tijdens een groots opgezette bijeenkomst in een tent op het veld van het Olympisch Stadion in Amsterdam presenteerde KPN bestuursvoorzitter Ad Scheepbouwer gisteren de nieuwe marketingstrategie. Ook lanceerde KPN een nieuw logo, huisstijl en reclamecampagne. Via een videoverbinding konden de gasten op een groot aantal schermen zien hoe het nieuwe, door Studio Dumbar ontworpen logo op het dak van het hoofdkantoor van KPN in Den Haag werd onthuld.
“KPN maakt een omslag van een traditioneel telefoniebedrijf naar een multimediaonderneming waar het accent op marketing en distributie ligt,” aldus Scheepbouwer. De nieuwe merkpositionering markeert volgens hem de reeks van veranderingen die het bedrijf achter de rug heeft, maar luidt ook een nieuwe fase is.
Scheepbouwer: “Eén ding is zeker: de omzet van vaste telefonie neemt af. Het oude maakt plaats voor het nieuwe. Op allerlei fronten krijgen we nu concurrentie.” KPN wil die tegenslagen omzetten in ‘overwinningen', aldus Scheepbouwer. Het bedrijf is daar al een tijd flink mee aan slag. “KPN loopt nu voorop bij de integratie van internet, televisie en telefonie.”
Veel mensen hebben volgens Scheepbouwer nog moeite om alle ontwikkelingen bij te houden. “We hebben de ambitie om vernieuwingen te bieden die eenvoudig zijn en passen in het dagelijkse leven van onze klanten.” De nieuwe marketingstrategie van KPN richt zich dan ook op het ‘simpel en eenvoudig brengen van technologieën.’ Daarnaast blijft KPN haar betrouwbare imago in de strijd gooien.
Slogan van de marketingcampagne is ‘Sluit je aan’. Directeur marketing van KPN, Patrick Kuijsters, legt na afloop van de bijeenkomst aan Emerce uit wat het idee achter die spreuk is. “Enerzijds kun je die spreuk instrumenteel uitleggen, dus met een verwijzing naar het aanleggen van infrastructuur. Anderzijds zit er ook een element in van communicatie en menselijkheid.” Alle campagne-uitingen op televisie, radio, in dagbladen en in de openlucht, sluiten volgens Kuijsters bij de slogan aan.
De site van KPN is met een nieuwe huisstijl online gegaan. Ook is er een informatieve campagnesite gelanceerd. Daarnaast komt er een aparte online campagne, waar Kuijsters nog niets over kan zeggen. Wel geeft Kuijsters toe dat de site hethuisvanmorgen.nl, die het bedrijf vorige week lanceerde, aansluit bij de nieuwe marketingstrategie van KPN
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
1 Reacties
Joop uit Assen
>>'Geen digitaal, maar mensentaal,' is een kernspreuk van de nieuwe merkpositionering, die KPN gisteren presenteerde.<< Begint al lekker met mensentaal met de "Gigaset A240 Twinpack voor 2,45 per maand" op de homepage van de nieuwe KPN. Mien uit Assen zal dit vast wel duidelijk vinden en zal de nieuwe KPN kreet wel op waarde weten te schatten.