Emerce Engage: ANWB gaat voor geïntegreerde klantaanpak

De ANWB gaat samen met dialoog marketingbureau Yourzine software van Pitney Bowes inzetten om zowel in- als outbound marketingcampagnes af te wikkelen. Dat maakten de drie partijen gisteren bekend op Emerce Engage.
Volgens Yourzine CEO Michiel van Riemsdijk wordt het steeds lastiger om doelgroepen te bereiken door de strenge privacywetgeving. Opt-out- en bel-me-niet-regelingen beperken de mogelijkheden van direct marketing. De ANWB kampte in het verleden ook nog eens met een hoge maildruk en marketingstools die niet op elkaar waren afgestemd.
DM wordt alleen mogelijk wanneer de klanten zelf contact zoeken. En dus moeten contactmomenten in bijvoorbeeld callcenters beter benut worden.
Het bedrijf gaat daarom Portrait Software van het Amerikaanse Pitney Bowes Software gebruiken om het klantcontact verder te optimaliseren. De software voorziet in diverse klant analyse-oplossingen die kunnen leiden tot specifieke aanbevelingen.
Volgens Van Riemsdijk worden in het huidige marketinglandschap in Nederland eindelijk stappen gemaakt door de grote adverteerders op het vlak van een meer integrale benadering van consumenten. “Kanaaldenken vanuit silo’s gaat overboord. Ieder contactmoment wordt benut om de klant beter te leren kennen en hem of haar een relevant aanbod te doen.”
De ANWB is de eerste klant die met de oplossingen van beide bedrijven gaat werken, zij het dat de mogelijkheden langzaam worden uitgerold. Buiten Nederland heeft telecombedrijf TeliaSonera voor een soortgelijke geïntegreerde aanpak gekozen.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond