Industry Wire

Geplaatst door Fast Retailing

UNIQLO-moederbedrijf Fast Retailing kondigt wereldwijde initiatieven aan ter ondersteuning van de strijd tegen COVID-19

UNIQLO-moederbedrijf Fast Retailing kondigt wereldwijde initiatieven aan ter ondersteuning van de strijd tegen COVID-19

Deze initiatieven bestaan uit de donatie van tien miljoen mondkapjes aan medische voorzieningen, alsmede product donaties op lokaal niveau

Amsterdam, 3 april 2020 – Ter ondersteuning van de inspanningen om de wereldwijde verspreiding van COVID-19 tegen te gaan, heeft UNIQLO-moederbedrijf Fast Retailing de hulp ingeroepen van haar productiepartners in China om ongeveer 10 miljoen mondkapjes te faciliteren. Deze mondkapjes worden gedoneerd aan medische instellingen op verschillende locaties over de hele wereld, waar dringend beschermende kleding nodig is.

Europa
Gelijktijdig heeft het bedrijf via haar UNIQLO-kantoor in Nederland ondersteuning verleend door AIRism Short Sleeved T-shirts* te doneren aan medisch personeel van het OLVG ziekenhuis in Amsterdam. Het bedrijf blijft waar nodig assistentie verlenen naarmate de situatie evolueert.

Er bestaat een ernstig tekort aan beschermende kleding, waaronder maskers, bij medische instellingen over de hele wereld. De gezondheidssituatie is geëscaleerd tot een noodsituatie binnen meerdere markten waar Fast Retailing actief is; o.a. Italië en de Verenigde Staten. Fast Retailing heeft vanaf eind maart een miljoen mondkapjes gedoneerd aan elk van deze landen via de lokale UNIQLO-kantoren. Deze mondkapjes worden geleverd aan lokale medische instellingen via de regering van Milaan en de staat New York.

Japan
In Japan schenkt Fast Retailing een miljoen mondkapjes aan de Japanse overheid, die voornamelijk zullen worden gebruikt door medische instellingen en verpleeginstellingen. De mondkapjes worden door het hele land verspreid naar locaties met hoge prioriteit.

Fast Retailing en UNIQLO wensen van deze gelegenheid gebruik te maken om hun oprechte medeleven te delen met de velen die dierbaren hebben verloren, evenals het diepe respect voor de talloze mensen op medisch gebied en daarbuiten die zorg verlenen aan degenen die momenteel medische behandeling ondergaan.

Voetnoot
*AIRism stof belichaamt de LifeWear belofte om het leven van de drager comfortabeler te maken. Deze is namelijk ademend om zo vocht af te kunnen voeren en de huid koel en soepel te houden, onafhankelijk van de situatie waarin de drager zich bevindt. De stof bevat tevens ook anti-geur en antimicrobiële eigenschappen.

Over UNIQLO LifeWear
De LifeWear-kledingstukken van UNIQLO zijn gebaseerd op Japanse waarden als eenvoud, kwaliteit en duurzaamheid. Ze zijn ontworpen in en voor een hedendaagse look en met zo’n moderne elegantie dat ze de bouwstenen vormen van ieders individuele stijl. Een perfect hemd dat altijd perfecter wordt gemaakt. De meest doordachte en moderne details, verscholen in het meest eenvoudige ontwerp. De beste pasvorm en stoffen, voor iedereen betaalbaar en toegankelijk. LifeWear zijn kledingstukken die voortdurend worden verbeterd om meer warmte te geven, lichter aan te voelen, er beter uit te zien en meer comfort te bieden aan iedereen die ze draagt.

Over UNIQLO en Fast Retailing
UNIQLO is een merk van Fast Retailing Co., Ltd., de toonaangevende wereldwijde Japanse retail holding met een internationaal hofdkantoor in Tokyo, Japan. UNIQLO is de grootste van de acht merken die vallen onder de Fast Retailing Group. Deze zijn: GU, Theory, Helmut Lang, PLST (Plus T), Comptoir des Cotonniers, Princesse tam.tam en J Brand. Met een wereldwijde omzet van ca. 2,29 biljoen yen voor het boekjaar tot 31 augustus 2019 (21,53 miljard dollar, berekend in yen volgens de wisselkoers van eind augustus 2019, waarbij 1 dollar = 106,4 yen), is Fast Retailing een van ’s werelds grootste retail kledingbedrijven.
In het kader van zijn continue inspanningen om zich te positioneren als een echt internationaal merk, opent UNIQLO grootschalige winkels in een aantal van ’s werelds belangrijkste steden en locaties. Vandaag telt UNIQLO zo’n 2.200 winkels in 25 markten, waaronder Japan, Australië, België, Canada, China, Denemarken, Duitsland, de Filippijnen, Frankrijk, Hongkong, India, Indonesië, Italie, Maleisië, Nederland, Rusland, Singapore, Spanje, Taiwan, Thailand, het Verenigd Koninkrijk, Vietnam, de VS, Zuid-Korea en Zweden. Daarnaast werd in september 2010 “Grameen UNIQLO” opgericht, een sociale vestiging in Bangladesh die momenteel verschillende Grameen UNIQLO-winkels in Dhaka beheert.

Gedreven vanuit een engagement om kleding, conventionele opvattingen en de wereld te veranderen, streeft Fast Retailing ernaar om kleding met nieuwe en unieke waarden te ontwerpen en zo het leven van iedereen, overal ter wereld te verrijken. Meer informatie over UNIQLO en Fast Retailing vindt u op www.uniqlo.com en www.fastretailing.com.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht