Industry Wire

Geplaatst door OnlineMarketing.nl

OnlineMarketing.nl zoekt lokale ondernemers die door de Coronacrisis gedwongen werden online te gaan

Online marketing is hot. Nu misschien wel meer dan ooit, in deze knotsgekke periode waarin tal van bedrijven plotseling online alternatieven moeten zien te vinden om hun producten aan de man te brengen. Brancheplatform OnlineMarketing.nl ziet dat veel ondernemers hierin tot creatieve en indrukwekkende oplossingen komen. Zij roepen “offline ondernemers die nu gedwongen worden online te gaan” op om hun verhaal te delen.

Waarom?

In een column op de website schrijft eindredacteur Tim Lommerse: ‘Het meest onder de indruk ben ik van al die pure offline ondernemers die nu opeens met de meest creatieve en out-of-the-box oplossingen op de proppen komen.’ En hoewel het uit nood geboren is, ziet hij ook de waarde die dit op de langere termijn kan hebben. ‘Want net als de thuiswerkers ontdekken deze ondernemers nu noodgedwongen een alternatieve manier van werken. En hoewel we natuurlijk allemaal hopen dat ze snel hun offline activiteiten kunnen voortzetten, zal een online variant daarop altijd een waardevolle aanvulling blijven.’

Hoewel de initiatiefnemers erkennen dat het vreemd voelt om in deze tijd te moeten lanceren, onderstreept het ook eens te meer het doel dat zij nastreven. OnlineMarketing.nl wordt opgezet als een denktank voor en door online marketeers. Lommerse: ‘Ons doel is een plek creëren waar ervaren gastauteurs hun kennis kunnen delen en waar online marketeers en ondernemers hun kennis kunnen verdiepen of de juiste tools kunnen vinden om de eerste stappen te zetten op het gebied van online marketing. De interactie moet daarbij een waardevolle toevoeging zijn. Daarom roepen we ondernemers die nu gedwongen worden een online alternatief voor hun product te ontwikkelen ook van harte op om hun verhaal met ons te delen. Die uitwisseling van ervaringen is juist in deze tijd erg waardevol.’

Vragen of een verhaal te delen?

Ben jij zo’n offline ondernemer die een verhaal heeft om aan te melden? Je kunt contact opnemen met eindredacteur Tim Lommerse via tim@onlinemarketing.nl of je vragen aan de community stellen met een reactie onder de column. Door het delen van de verhalen van ondernemers en de uitdagingen die zij hebben overwonnen in hun zoektocht naar een online businessmodel, wil OnlineMarketing.nl anderen inspireren om hetzelfde te doen.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht