Verslag Insight Banking 2008

Tijdens de tweede Emerce Insight Banking op 14 mei in de IJtoren werden de meeste innovaties binnen de bancaire sector belicht. Social networks en community’s spelen een cruciale rol, evenals video. Maar ook mobiel betalen en experimenten met behavioural targeting. Het was een goed bezochte en gewaardeerde dag, met veel informatie, maar zeker ook interactie.
Dagvoorzitter Wichert van Engelen (ex ING) brak het ijs door de zaal even in actie te brengen
Marco Derksen van Marketingfacts gaf een overview van de web 2.0 activiteiten bij de banken
Dan Armstrong van Rabo Mobiel sprak over de diverse pilots met mobiel betalen en Near Field Communication
Kees van den Heuvel van TNT Post vertelde over de mogelijkheden die de digitale acceptgiro aan banken biedt en over de samenwerking met MSN
Toini Wildenberg en Iwan Sterk van ING Retail gaven inzicht in de afdeling Web Intelligence en de pilot met Behavorial Targeting
Sidney Mock van Google bracht met veel cijfers het zoekgedrag met betrekking tot financiële diensten in kaart
<div style="width: 425px; text-align: left" title="_MG_5608 by Emerce, on Flickr" id="__ss_4
James Alexander van Zopa deelde zijn ervaringen met peer-to-peer lenen en wat daarbij de kansen en bedreigingen zijn voor traditionele banken
Caspar van der Woude van Robeco Direct vertelde over internetmerk Younique en de brede klantinteractie
Joris Kok van ABN AMRO gaf een preview van de nieuwe interactieve zender ABN Amro TV
Richard van Hooijdonk van Marketing Monday sloot de dag af in een wervelwind aan marketingadviezen
Zie hier de hele fotoserie
Bekijk hier de presentaties
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond