Schitterend Schoon

In het campagnepanel geven drie deskundigen een rapportcijfer aan een campagnesite. Lees wat de experts ervan vinden en geef zelf onderaan een cijfer aan de campagnesite! Dit keer ‘Schitterend Schoon’ van Dreft.
Ook een goede campagnesite gemaakt? Mail hem!
Site: www.dreftafwas.nl
Opdrachtgever: Dreft
Opdrachtnemer: Mediamonks en >Starcom
Andere gebruikte media: de game is aangejaagd door een tag-on op TV. Ook is er een vermelding in het Procter&Gamble magazine “Lekker in het leven”.
Andere betrokken partijen: Siebel Juweliers
Doel van de campagne:
Niet zozeer het aantal unieke gameplays, maar meer merkbeleving creëren door de game verslavend te maken en het aantal gemiddelde gameplays per bezoeker te optimaliseren. De game is dus geen doel op zich, maar een middel.
Via batchcodes op Dreft vaatwasproducten maakt iedereen die de vuile vaat graag Schitterend Schoon wil hebben maandelijks kans op één van de dertig diamanten ringen van Isare. Daarnaast kon met een tell a friend en registratie-methode de emaildatabase van Dreft worden gevuld. De productverkoop wordt gestimuleerd door de bonuspunten met een batchcode en doordat elke maand (jan/feb/mrt) de highscores weer op 0 gaan: maakt iedereen hierdoor weer opnieuw kans, met een nieuwe code.
Jonas de Groot
Marketing- en communicatiemanager Sundio Group
Cijfer: 8,5
Op deze campagne kan ik maar heel erg weinig aanmerken. Met diamanten als incentive voor huisvrouwen. Een eenvoudig (Zylom-achtig) spelletje met allemaal afwas gimmicks erin voor de branding Een mail a friend module voor de e-mailadressen (zou beloond moeten worden met punten). Sales genereren door codes van verpakkingen in te laten voeren. En uiteindelijk ook nog eens de mogelijkheid hebben om later je klanten te benaderen. Alleen aan de vormgeving had wel wat strakker gemogen. Volgend jaar ook een community voor heavy users?
Jeroen Landsman
Hoofd Copy de geheime dienst.nl/ josenjeroen.nl
Cijfer: 7,7
Gewoon met een borsteltje, tegen een dreftgroene achtergrond lekker soppen. Simpel en doeltreffend. Met aan het eind van elk level een pop-up met product informatie. Het is spelend leren. Dreft wil graag iets kwijt over al die afwasmiddelen die ze maken. Maar of het blijft plakken? Dit spel speel je met een kop thee tussen het strijken en stofzuigen door. Even lekker niks. Met kans op een diamanten ring. Eindeloos.
Rick Nijhuis
Internetmarketer bij Wehkamp
Cijfer: 7,5
De actie Dreft Schitterend Schoon is niet vernieuwend maar wel, zoals zoveel casual games, verslavend. Dit betekent dat ik de game toch een aantal keren, ondanks dat het traag verloopt, met plezier gespeeld heb. Het verslavingsaspect zorgt ervoor dat je gedurende lange tijd bezig bent met de game maar dus ook met Dreft. Om hier optimaal gebruik van te maken zouden de boodschappen tussen de levels langer en beter naar voren kunnen komen. Pas dan ben ik echt op de hoogte van de producten.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond