Industry Wire

Geplaatst door Candid

Candid presenteert Corona Peiling #3

Naar aanleiding van de reacties op de eerste twee Corona Peilingen heeft Vostradamus, onderdeel van CANDID, in hun nieuwste Corona Peiling een aantal nieuwe vragen toegevoegd. Het gaat in Peiling #3 niet alleen om mediagebruik, oriëntatie- en aankoopgedrag, maar ook om wat Nederlanders doen met hun vakantiegeld.

De highlights uit Peiling #3 en kansen voor marketeers:

Lichte toename in fysiek winkelen
Fysiek winkelen is iets toegenomen ten opzichte van de vorige peilingen. Met oog op de (her)opening van winkels, kunnen merken met fysieke winkels via bijvoorbeeld sociale kanalen alvast laten zien hoe de winkelbeleving er bij hen uit gaat zien. Dit kan eventuele zorgen en barrières bij consumenten wegnemen en hen motiveren de winkel weer te bezoeken.

Speel in op de populariteit van games
De toename van gamen (met name onder kinderen) zet door. Hier liggen uiteraard kansen voor makers van games om hun spellen te verkopen, maar ook voor merken om via een spel of quiz thuisentertainment te bieden en de connectie met hun doelgroep op te zoeken.

Inspireer met alternatieven voor de besteding van het vakantiegeld
Veel Nederlanders weten nog niet wat zij met hun vakantiegeld gaan doen en zetten het opzij of sparen het op voor een latere vakantie. Wanneer we een aantal alternatieven voorleggen overweegt een kwart het te besteden aan een vakantie in eigen land en een vijfde aan thuisentertainment, dagjes uit of cadeaus voor de kinderen. Er liggen kansen voor aanbieders om Nederlanders te inspireren met alternatieve invullingen van de vakantieperiode.

Bekijk het volledige rapport hier: https://coronapeiling.candidplatform.com/post/candid-corona-peiling

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht