Industry Wire

Geplaatst door Patrizia Pepe

Patrizia Pepe lanceert virtuele sales assistent

Milaan, 19 mei 2020. Patrizia Pepe verrijkt haar e-commerce platform met een nieuwe on-demand service, ontwikkeld in samenwerking met Google, die de gebruiker de kans geeft om meer te ontdekken over de online collectie en rechtstreeks te shoppen samen met een Patrizia Pepe sales assistent.

De virtuele sales assistent combineert de echte wereld met de virtuele wereld. De technologie maakt het mogelijk om afstanden te verkleinen en persoonlijk contact te creëren voor een op maat gemaakte shopervaring die alle klantbehoeftes vervult. Het geeft de klant de kans om in contact te komen met het merk en haar producten op een makkelijke en fijne manier.

De on-demand service is beschikbaar in het Italiaans, Engels, Frans, Duits, Spaans en Russisch op alle Europese domeinen van patriziapepe.com. Door gebruik te maken van de vele Google G Suite samenwerkings tools en het integreren van Google Meet, Calendar en Chat is de service eenvoudig en intuïtief.

Hoe boek je een afspraak?
Boek eenvoudig een afspraak door je te registreren op patriziapepe.com. Kies een geschikt moment afhankelijk van de beschikbaarheid op de online kalender. Op de dag van de afspraak, via Google Meet, zal er een toegewijde sales assistent de gebruiker stap voor stap begeleiden doorheen zijn persoonlijke ‘virtual shopping’ sessie. Verken samen de collecties van Patrizia Pepe, wordt op de hoogte gebracht van het laatste nieuws en vindt de ideale look, waarbij je profiteert van echt stijladvies. De gebruiker kan op het einde van de sessie de aankoop afronden of de tijd nemen om de geselecteerde looks opnieuw te bekijken en de aankoop op een later moment te finaliseren.
“Deze nieuwe on-demand service biedt een bijzondere kans om nog meer contact te maken met onze gebruikers, zowel op dit unieke moment als in de toekomst” zegt Roberto Tribioli, CEO van Patrizia Pepe. “Het is een proefproject en we zijn erg trots op deze nieuwe uitdaging. De ontwikkeling van digitale kanalen is een van de belangrijkste troeven van onze strategie. Met de lancering van dit nieuwe project willen we constant in contact blijven met de consument en gedeelde gesprekken ondersteunen. Dankzij de technologie worden afstanden verkort en worden nieuwe kostbare interacties mogelijk gemaakt.”

“We zijn trots om samen te werken met Patrizia Pepe aan dit project.” zegt Alberto Frasarin, Google Customer Solutions Country Director. “In tijden als deze is het een fundamentele uitdaging om onze partners te helpen dicht bij hun klanten te zijn en de continuïteit van hun bedrijf te waarborgen, vooral in een sector als retaill, waar de ondersteuning van verkoopmedewerkers cruciaal is om het aankoopproces te bepalen. Vandaag de dag is het dankzij de technologie mogelijk om zelfs thuis een unieke en op maat gemaakte ervaring te beleven, waarbij de typische in-store ervaring online wordt nagebootst en de relaties met de klanten worden verbeterd”.

OVER PATRIZIA PEPE

Patrizia Pepe, of Tessilform SpA, was created in Florence in 1993 by Patrizia Bambi (Creative Director) and Claudio Orrea (CEO). The name “Pepe” represents the brand’s identity, unconventional and dynamic. A brand that combines practicality of everyday life and glamour for those special occasions, thanks to a combination of elegant minimalist lines and meticulous attention to details. And this is how their new concept for today’s woman has taken shape: dynamic, sensual, elegant yet still rock. A woman who distinguishes herself for her modern outlook, always moving with the times but never going too far; she is noticed for her elegance and femininity. Our values? Sensuality, Elegance, Silhouette, Femininity, Quality, Attention to detail, Innovation, Italian style, Versatility, Distinction, Current trends, Excitement, Aspiration.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht