Deel dit artikel
-

PostNL doet goede zaken tijdens coronacrisis

PostNL heeft goed gedraaid tijdens de coronacrisis, zo meldt het bedrijf in een update. Het pakketvervoer steeg flink.

Begin maart hebben overheden in Nederland en België maatregelen genomen om de verspreiding van het COVID-19 virus tegen te gaan. Vanaf dat moment nam de e-commercegroei sterk toe in vrijwel alle segmenten en producten.

Bij Pakketten is de volumegroei versneld van bijna 14 procent eind maart, tot meer dan 25 procent in april en mei. Om deze groei te verwerken heeft PostNL zijn netwerk aanzienlijk opgeschaald.

Daar stonden wel maatregelen voor het houden van voldoende afstand tegenover die PostNL geld kosten. Ook deed zich opnieuw een volumedaling voor bij de reguliere post doordat ondernemingen hun advertentiecampagnes uitstellen.

PostNL verwacht op een genormaliseerd EBIT-resultaat voor het tweede kwartaal van 2020 dat sterk boven dat van vorig jaar ligt (toen 39 miljoen euro).

De zichtbaarheid op de langere termijn blijft volgens PostNL beperkt door onzekerheid over de duur en de ernst van de pandemie.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond