Deel dit artikel
-

Grote drukte bij PostNL baart Thuiswinkel.org zorgen: meer transparantie gewenst

Thuiswinkel.org maakt zich zorgen over de grote drukte bij PostNL. Daardoor kan het gebeuren dat het bedrijf pakketjes soms niet ophaalt bij webwinkels.

‘Gesprekken met onze leden leren ons dat dit niet alleen bij kleine webwinkels speelt, maar ook bij middelgrote en grote webwinkels,’ zegt directeur Wijnand Jongen.

Het aantal online bestellingen heeft sinds de uitbraak van het coronavirus vele records gebroken. Stijgingspercentages van 100 tot 800 procent zijn geen uitzondering. Het ligt in de verwachting dat volumes ook in de komende weken hoog zullen blijven nu het vakantiegeld bijna wordt gestort en consumenten waarschijnlijk niet of anders op vakantie gaan.

Vervoerders hebben hun capaciteit inmiddels fors opgehoogd.

PostNL laat weten in de afgelopen weken de capaciteit met meer dan 40 procent te hebben verhoogd en op ‘sint- en kerststerkte’ te draaien.

Er is begrip voor dat PostNL er momenteel alles aan doet om alle pakjes uit te leveren, maar meer duidelijkheid over volumes is volgens Thuiswinkel.org gewenst. Om klanten beter te kunnen informeren over levertijden, willen webwinkels exact weten hoeveel pakketjes er dagelijks worden opgehaald.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond