Deel dit artikel
-

Designmarktplaats Whoppah naar Duitsland

Online marktplaats Whoppah voor eersteklas tweedehands spullen start in augustus activiteiten op in Duitsland om de latente interesse daar aan te wakkeren. Het bedrijf spint garen bij de coronacrisis, omdat thuisblijvers graag mooie spullen kopen.

Whoppah’s app wordt vertaald naar het Engels en daarna aangeboden in Duitsland. Daarmee wil ondernemer Thomas Bunnik zes à negen maanden de lokale markt onderzoeken. “Met de opgedane inzichten starten we een tv-campagne. Dat heeft in Nederland gigantisch gewerkt. Elke geïnvesteerde tv-euro is lineair te correleren aan conversies.”

Buiten Nederland is de start-up enkel in België actief, maar vanwege de actieve curatie van het aanbod scoort het aanbod ook goed in de zoekresultaten. Duitsland toonde zich in de afgelopen maanden een aantrekkelijke markt.

“Tweedehands winkelen is een gewoonte in Duitsland. eBay is daar nog steeds groot. Er zijn veel partijen die zijn gespecialiseerd in vintage design. Wij richten ons op de bovenkant van de markt. Ons type producten spreekt de Duitser aan: hoog geprijsd maar wel van goede kwalitatief. Het is een grote markt met veel kennis.”

In mei 2019 ging het bedrijf van Bunnik en zijn partner Evelien Remmelts van start. De marktplaats brengt designers, antiquairs en kunstenaars bij elkaar voor directe verkoop aan particulieren of andere zakelijk belangstellenden. “We snijden intermediairs ervan tussen. Normaalgesproken drijven zij de prijs op. Nu niet meer.”

De uitbraak van het coronavirus heeft ook bij Whoppah tot veel meer klanten geleid. Grote groepen Nederlanders richten zich veel meer op zaken in en rondom hun huis. Bouwcentra profiteerden daar bijvoorbeeld ook van. “Een ontploffing. In de coronatijd zijn we vertienvoudigd. Men ging online meer bestellen en zocht vaker naar kwalitatief goede producten.”

Whoppah had vorige maand rond de tweehonderdduizend actieve gebruikers van zijn site en app. Het heeft een e-mailbestand met tienduizenden abonnees. De wekelijkse mails hebben een openratio van 69 procent. Men is erg nieuwsgierig naar het nieuwe aanbod.

Deel dit bericht

1 Reactie

bert

Getver, van die overhipte Amsterdamse shizzle. Illegale cookiemelding, geamputeerde website (rot op met App-only dingen), geen info over verkopende partij. Leuk geprobeerd, maar zo versla je de grote jongens natuurlijk nooit (Ebay, Etsy).

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond