Motionbridge en O2: gesponsorde links op mobieltje

O2 is in Engeland gestart met het verzorgen van gesponsorde links op het mobieltje. Daartoe heeft het volgens New Media Age een overeenkomst gesloten met Motionbridge die de techniek heeft ontwikkeld om gesponsorde links op het mobieltje te kunnen zetten.
De nieuwe dienst biedt adverteerders de mogelijkheid om te bieden op trefwoorden op de mobiele telefoon. Consumenten komen in aanraking met de nieuwe dienst als ze op zoek gaan naar wap-sites binnen de O2-portal.
Omdat wap gebruik op dit moment een snelle groei kent, zou de lancering van gesponsorde zoekresultaten op het mobieltje wel eens heel lucratief kunnen blijken te zijn. “Omdat er beperkte plek is op het mobieltje, is het wel zaak zeer zorgvuldig om te gaan met de beschikbare ruimte die je hebt op een mobieltje,” zegt Emmanuel Marot van Motionbridge tegen New Media Age. “Er zijn ook maar een paar beperkte segmenten waarmee geld wordt verdiend op de mobiele telefoon, zoals ringtones en games en daar hebben we behoorlijke concurrentie van te duchten,” aldus Marot.
Motionbridge verkoopt de gesponsorde resultaten aan O2 op pay-per-click basis, maar hoopt ook samen te gaan werken met reclamebureaus en zoekmachinemarketingspecialisten die verstand hebben van de mobiele markt. Zo zijn er op dit moment gesprekken met Overture. Dat kondigde vorig jaar een deal aan met Orange en met Vodafone voor een reisportal waarop betaalde zoekresultaten te zien zijn, maar daarover is weinig meer vernomen.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond