Mindfulness-app Synctuition bestormt Nederland met PR- en influencer-campagne van LDJ TECH PR

Amsterdam, 20 augustus 2020 – De populaire mindfulness-app Synctuition heeft het Amsterdamse PR-en marketingbureau LDJ (Lubbers De Jong TECH PR) in de arm genomen om zijn naamsbekendheid in Nederland te vergroten. Onderdeel van de samenwerking is de ontwikkeling van een geïntegreerde PR- en influencer-campagne. Deze marktintroductie-campagne richtte zich op de gevolgen die de coronacrisis heeft op de mentale gezondheid.
Synctuition is een unieke mindfulness-app die zich onderscheidt door gebruik te maken van verschillende geavanceerd audiotechnieken, zoals live opgenomen 3D-natuurgeluiden, bineural beats (optische illusies in audio-vorm) en ritmische frequenties met een stressverlagende werking. De werking van deze technieken is in meer dan 100 studies aangetoond (PDF).
De coronacrisis heeft de mentale staat van de meeste Nederlanders geen goed gedaan. Ruim een derde gaf in mei al aan minder te bewegen en meer stress te ervaren. Synctuition riep op om meer aandacht te geven aan het mentale gezondheidsprobleem dat de coronacrisis heeft veroorzaakt en startte in juni een wereldwijde campagne in 14 landen. Om stress te verlichten was de app van 1 juni tot 1 augustus gratis te gebruiken.
De LDJ TECH PR marktintroductiecampagne voor Synctuition
Voor de Nederlandse marktintroductie koos Synctuition voor een samenwerking met Lubbers De Jong TECH PR. De eerste Nederlandse campagne integreerde PR-activiteiten met influencer-samenwerkingen. Dit resulteerde in ruim 20 publicaties waarvan het meerendeel in nationale (print)media en een verdriedubbeling in het aantal app-downloads. Onder meer professor in de neuropsychologie Erik Scherder, presentatrice Victoria Koblenko en actrice Sigrid ten Napel hebben zich achter de campagne geschaard. Na deze succesvolle kick-off vervolgt LDJ TECH PR de campagne in november om de naamsbekendheid van Synctuition in ons land verder te vergroten.
Michael Burich, COO en co-founder van Synctuition: “Onze app maakt werd tijdens de lockdown en maanden daaropvolgend opvallend vaak gedownload en gebruikt in Nederland. Dit is mede te danken aan de ondersteuning van LDJ TECH PR. Zij hebben in korte tijd een PR- en influencercampagne opgezet, waar we nu al de vruchten van plukken.”
Gijs Toxopeus, client en operations director bij LDJ TECH PR: “We zijn trots dat we Synctuition met ons team van PR-strategen mogen ondersteunen bij het bestormen van de Nederlandse markt. Synctution laat zien dat innovatieve technologie voor zeer verschillende doeleinden kan worden ingezet, waar de wereld beter van kan worden. We verheugen ons na de zomer de volgende fase van de samenwerking in te gaan.”
Over Synctuition
De startup Synctuition is opgericht in Estland. De app biedt een innovatieve, unieke én effectieve relaxatietherapie aan. Door het gebruik van 3D-audio-technologie biedt het gebruikers een meeslepende mentale reiservaring die niet te vergelijken is met andere apps, die bijvoorbeeld ondersteunen bij meditatie. In het eerste jaar is Synctuition uitgegroeid tot een van ’s werelds toonaangevende mindfulness-apps, met meer dan vier miljoen gebruikers in Europa, de VS en Azië. In 2019 werd de startup geselecteerd door Google als een van de Top 10 snelst groeiende startups in Europa. Ga voor meer informatie naar Synctuition.com.
Over Lubbers De Jong TECH PR
Lubbers De Jong TECH PR is een internationaal PR- en marketingbureau, gespecialiseerd in technologie en innovatie. Al meer dan 30 jaar ondersteunt het bedrijf nationale en internationale technologie- en innovatiebedrijven met het vergroten van hun naamsbekendheid, het versterken van hun reputatie en het realiseren van groei. Lubbers De Jong werkt onder andere voor Red Hat, Infor en Interxion, is initiatiefnemer van de Digital Transformers Awards en sponsor van zowel de Plastic Soup Foundation als de Nederlandse Data Science Prijzen. De winnaar van een Dutch PR Award maakt deel uit van het wereldwijde PR-netwerk, PR Boutiques International.
###EINDE###
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.