Stichting ‘Samen voor alle kinderen’ (Sam&) kiest MPG. als contentpartner voor platform ‘Grip op Geld’

Content gericht op tips voor omgaan met geld voor kinderen
Contentmarketingbureau MPG. is door stichting ‘Samen voor alle kinderen’ gevraagd om de content voor ‘Grip op geld’ te verzorgen op het online platform www.samenvoorallekinderen.nl. Sam& biedt ouders en intermediairs de mogelijkheid om aanvragen te doen voor voorzieningen in natura voor kinderen (0-21 jaar) die opgroeien in armoede. ‘Grip op Geld’ biedt hun ouders tips en inspiratie om hen goed met geld om te laten gaan. ‘Grip op Geld’ wordt ondersteund door Rabo Foundation.
‘We laten bij ‘Grip op Geld’ met persoonlijke verhalen zien dat je – als je financiële problemen hebt – je je nergens voor hoeft te schamen én dat het juist goed is om hulp te vragen. Er is veel hulp beschikbaar in Nederland, we verwijzen daar ook naar in onze content.’ Zegt Michelle Bonte van Sam&. ‘Ook willen we inspireren, bijvoorbeeld met een zakgeldboekje en tips voor gratis uitjes met kinderen in de schoolvakanties. De content slaat heel goed aan bij onze doelgroep. Dat is ook precies waar de meerwaarde van MPG. om de hoek komt kijken.’
Leanne Hermans, Digital & Transformation Director MPG.: ‘Wij zijn enorm trots dat wij als contentmakers een bijdrage kunnen leveren aan het mooie en bijzondere initiatief ‘Grip op Geld’ van stichting Sam&. Met content kun je echt het verschil maken als je mensen wilt raken en activeren. Het doel is dat ouders en/of verzorgers én intermediairs zich herkennen in de verhalen van andere ouders. Ook geven we hen handige financiële tips die ze direct kunnen toepassen.
Over Sam&
Sam& is een samenwerkingsverband tussen Leergeld Nederland, Jeugdfonds Sport & Cultuur, Nationaal Fonds Kinderhulp en Stichting Jarige Job. Sam& wil niet dat kinderen de dupe worden als hun ouders het financieel zwaar hebben. Voor deze kinderen en jongeren zijn schoolreisjes, sporten, muziekles, een verjaardag vieren of een dagje op pad vaak niet mogelijk. Via Sam& krijgen ouders en verzorgers gemakkelijker toegang tot (lokale) organisaties die helpen als er thuis weinig geld is. Op de website www.samenvoorallekinderen.nl kunnen zij een aanvraag doen voor de voorzieningen die de gezamenlijke organisaties bieden.
Samen met Rabo Foundation heeft stichting Sam& het project ‘Grip op Geld’ opgezet. Met als doel ervoor te zorgen dat gezinnen financieel zelfredzamer worden. Het platform ‘Grip op geld’ is te raadplegen via www.samenvoorallekinderen.nl/gripopgeld. ‘Grip op Geld’ wordt mogelijk gemaakt door Rabo Foundation, met medewerking van het Nibud en Rabobank.
— EINDE BERICHT —
Over Rabo Foundation
Rabo Foundation is opgericht in 1974 met als doel kwetsbare mensen in groepsverband in Nederland en ver daarbuiten een beter toekomstperspectief te bieden door te investeren in hun zelfredzaamheid. Zo stimuleert de Foundation de groei van kleinschalige boeren in ontwikkelingslanden en de financiële zelfredzaamheid en eerlijke kansen op de arbeidsmarkt voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt in Nederland.
Over MPG.
MPG. ontwikkelt sinds 1972 communicatie- en contentmarketingoplossingen voor de mooiste A-merken. Met ijzersterke en creatieve content helpt het bureau merken de dialoog aan te gaan met consumenten of met hun eigen medewerkers. MPG. ontwikkelt en onderhoudt communicatieplatforms, communicatiemiddelen en communicatiecampagnes voor zijn klanten. De ca. 90 medewerkers van MPG. ondersteunen merken in het complete communicatietraject: van het ontwikkelen van de positionerings- en communicatiestrategieën tot concept, creatie, uitvoering en het meetmoment van het eindresultaat.
MPG. produceert en onderhoudt tientallen magazines, websites, apps, events en video’s. In de eigen foto- en filmstudio, de Today Studio’s, ontwikkelt MPG. jaarlijks meer dan 1.000 foto- en videoproducties.
MPG. werkt onder andere voor A-merken zoals Ahold, Hertog IJs, Nederlandse Spoorwegen, Espria, Rituals en Rabobank. Het hoofdkantoor staat in Amstelveen. Internationaal opereert MPG. onder de naam MPG. Concepts met een kantoor in New York.
Over MPG.Group
MPG.Group is hét netwerk van contentmarketingbureaus in Nederland. MPG.Group levert via een single point of contact multidisciplinaire teams om merken te ondersteunen bij hun full service marketing- en communicatievraagstukken, hun merkdoelstellingen en hun commerciële doelstellingen. De huidige aangesloten agencies zijn MPG., MPG. Concepts in New York en socialmediabureau SOCIAL.INC. Het netwerk wordt gefaseerd uitgebreid met data, digital en video agencies.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.