Industry Wire

Geplaatst door TCS

TCS neemt 10.000 nieuwe medewerkers aan en verhoogt de salarissen ondanks crisis

Amsterdam, 8 oktober 2020: IT-dienstverlener Tata Consultancy Services (TCS) heeft het afgelopen kwartaal ondanks de crisis bijna 10.000 nieuwe banen gecreëerd. Voor bestaande werknemers kondigde het bedrijf salarisverhogingen aan tijdens de persconferentie over de kwartaalresultaten.

“We willen alle TCS’ers bedanken voor de ongelooflijke inzet en het aanpassingsvermogen dat zij hebben getoond in deze moeilijke tijden. We zijn daarom ook blij dat we kunnen aankondigen dat we met ingang van 1 oktober salarisverhogingen doorvoeren. We zijn begonnen met het inwerken van eerstejaarsstudenten en verhoogden onze werving voor nieuwe medewerkers wereldwijd in het tweede kwartaal van dit jaar, vooruitlopend op de groei die we voorzien,” aldus Milind Lakkad, Global Head, Human Resources.

In Europa is het traineeprogramma voor 2020 in september van start gegaan. Afgestudeerden uit België, Denemarken, Finland, Frankrijk, Duitsland, Nederland, Noorwegen, Zweden en Zwitserland beginnen er hun carrière in de wereld van technologie. In de VS heeft TCS de afgelopen vijf jaar meer dan 20.000 werknemers aangenomen, waardoor het een van de beste banenverschaffers is op het gebied van IT-services en consulting.

Investeringen in medewerkers, vooruitstrevend HR-beleid en een empowerment-cultuur zorgen ervoor dat TCS een voorloper is als het gaat om het behouden van talent. Lakkad legt uit: “We blijven ons concentreren op het fysieke en emotionele welzijn van onze medewerkers. Met toenemende caseloads stellen we TCS’ers en onze klanten in staat om op afstand te blijven werken.”

Eerder dit jaar kondigde TCS aan dat werknemers in 2025 nog maar 25% van hun tijd op kantoor zullen doorbrengen. Toen de pandemie losbrak schakelde TCS binnen een paar dagen over op deze manier van werken en stelde meer dan 95 procent van zijn werknemers in staat om vanuit huis te werken, waardoor de veiligheid en bedrijfscontinuïteit voor klanten gegarandeerd bleef.

Klanten zoals de Nederlandse verzekeraar VIVAT en de in de VS gevestigde personeelsleverancier ManpowerGroup hebben het TCS-raamwerk geïmplementeerd, genaamd Secure Borderless Workspaces ™ (SBWS ™). Tijdens de sluiting heeft VIVAT ondanks de kantoorsluitingen 100% van de claims van klanten op tijd en efficiënt kunnen afhandelen. ManpowerGroup heeft 98% van zijn personeelsbestand vanuit huis kunnen laten werken in de VS, Europa en India.

Voor meer informatie: www.tcs.com

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht