Deel dit artikel
-

The Huffington Post verschijnt in het Duits

De Amerikaanse progressief-liberale nieuwswebsite Huffington Post, onderdeel van AOL, krijgt in het najaar een Duitse versie dankzij een strategische samenwerking met (Tomorrow) Focus AG.

Met die Duitstalige site wil de Huffington Post zich behalve op Duitsland ook op Oostenrijk en Zwitserland richten. Het is niet voor het eerst dat het in een andere taal dan het Engels verschijnt. Er was al een Franstalige versie via een deal met Le Monde. Ook is er een Spaanstalige versie voor Spanje op komst.

The Huffington Post, het eerste digitale medium dat een Pullitzer Prize won, is het geesteskind van Arianne Huffington en bestaat sinds 2005. In 2011 kocht AOL het blog voor 315 miljoen dollar.

In München komt een speciaal redactieteam. Verdere bijzonderheden wordt deze zomer bekendgemaakt tijdens het congres DLDwomen 2013. Focus AG is in handen van Hubert Burda Media en heeft een omzet van 128,2 miljoen euro.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond