Deel dit artikel
-

1,8 miljoen euro voor Amsterdamse koffiestart-up Doel

Met additionele financiering van 1,8 miljoen euro wil koffiebedrijf Wakuli binnen een jaar haar 10.000 koffie-abonnementen vervijfvoudigen en nog eens zo’n 1.000 koffieboeren van een beter inkomen voorzien.

Wakuli werd in 2019 opgericht door Yorick Bruins en Lukas Grosfeld en levert premiumkoffie rechtstreeks aan consumenten, thuis in de brievenbus. Consumenten kunnen wekelijks of maandelijks vers gebrande koffie ontvangen zonder ergens aan vast te zitten.

Via het online platform van Wakuli staan consumenten en boerencoöperaties die de koffie produceren rechtstreeks in contact met elkaar, zodat het altijd duidelijk is waar de koffie vandaan komt en hoeveel de boeren er aan verdienen.

De financiering komt van het Nederlandse Rubio Impact Ventures (voorheen Social Impact Ventures) en een aantal business angels.

Op dit moment neemt Wakuli koffie af van ongeveer 500 boeren. Het bedrijf verwacht met deze kapitaalinjectie ein volgend jaar minstens 3.000 boerenfamilies betere markttoegang te verschaffen met als eerste doel om het inkomen uit koffie met minstens 25 procent te verhogen.

Foto Pixabay

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond