Deel dit artikel
-

Douwe Egberts grootste Nederlandse merk op Tmall Global

Douwe Egberts gaat koffie en thee in China verkopen via Tmall Global, het grensoverschrijdende e-commerce platform van Alibaba. Het is daarmee ook gelijk het grootste Nederlandse merk op Tmall.

Alibaba heeft via zijn Benelux kantoor de voorbereiding van de lancering van de webwinkel afgelopen vrijdag intensief begeleid, zoals dat eerder gebeurde met merken als GH-Star Raw, Heineken en Philips.

Via Tmall bereikt het Nederlandse bedrijf ruim 654 miljoen bezoekers, zo werd vorige week duidelijk op het evenement The China Opportunity in Utrecht, waaraan naast Alibaba ook Rabobank deelnam.

Douwe Egberts gaat onder meer Moccona, L’OR, Kenco en Maxwell House aanbieden. Het bedrijf wil vooral inspelen op de trend dat Chinezen steeds meer koffie drinken. De koffieconsumptie is afgelopen tien jaar in China met 16 procent gegroeid.

Vorig jaar deelde Alibaba voor het eerst exclusieve cijfers over de omzet die Nederlandse merken realiseren via Tmall. Honderd Nederlandse bedrijven voeren er een actieve e-commercestrategie. Via eigen puien op Tmall realiseerden ze tot vorig jaar 350 miljoen euro omzet in China.

Wat Chinezen vooral zoeken is oorspronkelijkheid. “Je ziet daarom merken als Maxi-Cosi, Miffy (Nijntje) en Zwitsal maar ook G-Star, Suitsupply, Douwe Egberts, Bols, Heineken en Brabantia op ons platform”, vertelde de vertrekkende Alibaba Benelux topman Roland Palmer aan Emerce.

Foto Douwe Egberts

Deel dit bericht

1 Reactie

Kees

Heb inmiddels een tijdje geen “dit programma wordt mede verpest door Douwe Egberts / Pickwick”- reclames meer gezien. Of dat betekent dat ze er definitief mee gestopt zijn of alleen nog dit soort reclameterreur bedrijven op zenders waar ik niet naar kijk, weet ik niet. Maar al jaren koop ik niets meer van Douwe Egberts vanwege dit opdringerige en hufterige type reclame.

Kennelijk helpt dat in zoverre dat Douwe Egberts kennelijk niet genoeg meer verkoopt in Nederland en nu zijn heil zoekt in China. Net als Heineken waar ik om dezelfde reden niets meer van koop. In China zullen tv-kijkers zulke reclames toch ook liever niet willen, lijkt me.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond