Dr. Wolff kiest Publicis Groupe als mediapartner
Amsterdam, 19 november 2020 – Publicis Groupe heeft de mediapitch gewonnen voor de mediaplanning en -buying van Dr. Wolff Group. Het van Duits origine familiebedrijf Dr. Wolff Group dat bestaat sinds 1905, heeft acht merken die zich allen richten op huid-, haar- of gebitsproblemen. Recent is dit uitgebreid met een nieuwe categorie: desinfecteermiddel. Het gewonnen account draait onder meer om de merken Alpecin, Plantur en Vagisan. Publicis Groupe is inmiddels gestart met een geïntegreerde aanpak van strategie, insights, planning en inkoop voor alle online én offline campagnes.
Kerstin Schnelle, Head of International Key accountmanagement van Dr. Wolff Group over de samenwerking: “Met Publicis Groupe hebben wij een krachtige partner gevonden om aan onze geïntegreerde mediastrategie voor onze merken te bouwen. We waren onder de indruk van de breedte van de dienstverlening en de snelle en transparante werkwijze van Publicis Groupe. Bovendien hadden we direct een klik met het team van Publicis Groupe. We hebben veel vertrouwen in onze nieuwe partnership en kijken uit naar de eerste resultaten van de mediacampagnes.”
Brego Keller, COO Publicis Groupe over de samenwerking: “De verschillende merken van Dr. Wolff Group zijn een mooie toevoeging voor ons klantenportfolio. Met onze geïntegreerde Power of One propositie, hebben we de juiste disciplines in huis als adviserend mediapartner en zien hierin een mooie kans om onze data- en commerce-kennis aan de mediastrategie toe te voegen. Inmiddels zijn we met veel plezier gestart samen te werken met het innovatieve en prettige team van de Dr. Wolff Group.”
Over Publicis Groupe – The Power of One
Publicis Groupe [Euronext Parijs, FR0000130577, CAC 40] is wereldwijd marktleider op het gebied van marketing, communicatie en digitale transformatie, aangedreven door een combinatie van creativiteit en technologie. Publicis Groupe heeft zich de afgelopen jaren getransformeerd van holding tot platformbedrijf. Opererend vanuit één P&L, met één CEO, vanaf één locatie. Georganiseerd rondom schaalbare klantteams met één client lead. Een naadloze synchronisatie van creatie, media, data, PR, productie en commerce. Zo zijn wij in staat persoonlijke klantervaringen op schaal te ontwikkelen en onze klanten te helpen met hun business en (digitale) marketing transformatie.
https://www.publicisgroupe.nl | Instagram: @PublicisgroupeNL | Facebook: www.facebook.com/publicisgroupeNL | LinkedIn: Publicis Groupe | Youtube: Publicis Groupe
Over Dr. Wolff Group
Geleid door de vierde generatie van de oprichtersfamilie, zet het Duitse gevestigde Dr. Wolff-Group en zijn 711 werknemers zijn wereldwijde groei voort met merken als Alpecin, Dercomed en Linola evenals Plantur, Vagisan en Karex,. Sinds de oprichting in 1905 heeft het bedrijf een sterke nadruk gelegd op onderzoek en wetenschappelijk aantoonbare voordelen van zijn producten voor het oplossen van problemen zoals haaruitval of huidaandoeningen. Met eigen ontwikkelingen haalde het bedrijf een omzet van 313 miljoen euro (2019). Dr. Wolff is actief in meer dan 60 landen.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.