Landelijke merkcampagne nieuwe ASN Bank van start

Vanaf vandaag gaan de Volksbank en haar vier merken verder onder één merknaam: ASN Bank. Dit moment markeert de bank met een nieuwe landelijke merkcampagne. Hierin positioneert ASN Bank zich als toekomstgerichte bank voor iedereen. Ook opent ASN Bank vandaag 116 winkels in heel het land. Bestaande en potentiële klanten zijn in de ASN-winkels welkom voor persoonlijk financieel advies en bankdiensten, zoals betalen, sparen en hypotheken. Juist op de momenten die ertoe doen, wil de bank dichtbij klanten zijn: voor geldvragen van nu en plannen voor de toekomst.
Landelijke campagne ‘Nu al zin in morgen’
De landelijke 360-graden merkcampagne ‘Nu al zin in morgen’ is vanaf vandaag overal te zien en te horen. Met een optimistisch en toekomstgericht narratief wil ASN Bank het merk laden als bank voor iedereen. Voor bioscoop, televisie en online kanalen zijn long- en shortformat video’s gemaakt. Ook voor radio en online kanalen zijn uitingen ontwikkeld. En deze zijn ook terug te zien in de ASN-winkels. Met de grootschalige campagne vertelt ASN Bank het nieuwe merkverhaal op meerdere momenten en manieren. Hiermee willen we overbrengen en laten voelen dat er een bank is, die niet alleen meedenkt, maar ook helpt om een mooiere toekomst waar te maken. Want met geld heb je invloed op je eigen toekomst en op die van ons allemaal. Zo bouwen we samen aan een toekomst waar je nu al zin in hebt.
In mei ging een kick-off campagne van start waarbij het kenmerkende beeldmerk met de eekhoorn centraal stond, teasend met de nieuwe pay off ‘Nu al zin in morgen’. In juni ging ook de employer branding campagne van start. Daarin staan medewerkers centraal die zich sterk maken voor de bank van morgen.
De basis werd gelegd door Marc Oosterhout van consultancybureau Eastwood, en Alfred heeft de positionering en creatieve campagnes verder vormgegeven.
116 winkels in één weekend omgebouwd
Afgelopen weekend zijn voormalige SNS-winkels omgebouwd tot ASN-winkels. Het was een grote rebranding-operatie met veel tijdsdruk. Van de naam op de gevel, raamstickers met de bekende eekhoorn, wandbekleding tot meubilair: 116 winkels zijn in een paar dagen omgebouwd. ASN Bank combineert mobiel bankieren voor de dagelijkse bankzaken met persoonlijk financieel advies in de winkel voor de momenten die ertoe doen. Want mensen willen graag iemand in de ogen kijken als ze bijvoorbeeld een hypotheek afsluiten.
Angela Eijlander, Chief Sales & Marketing Officer: “We hebben met zijn allen keihard gewerkt om de rebranding naar ASN Bank in recordtempo te realiseren. Het is bijzonder te ervaren hoe we onze krachten op alle vlakken bundelen: de krachten van de merken, de sterke online propositie voor de dagelijkse bankzaken, met ons landelijk dekkend netwerk van ASN winkels en zelfstandig adviseurs van RegioBank. In onze merkcampagne hebben we dit allemaal samengebracht. We laten voelen dat ASN Bank met je meedenkt en helpt om de toekomst mooier te maken. Voor jezelf en de wereld om je heen.”
De 230 Zelfstandig Adviseurs van RegioBank gaan op een later tijdstip verder onder de vlag van ASN Bank. Naast onze franchise-formules blijft voor de distributie van hypotheken het intermediaire kanaal cruciaal. Vooralsnog blijven we dit doen onder de huidige merknaam BLG Wonen. Op termijn wordt de merknaam BLG Wonen vervangen door ASN Bank.
Credits
Voor de rebranding en de campagne werkt ASN Bank samen met de volgende bureaus:
Alfred
Vim Group
Circus
Axioma
Wavemaker
HvdM Public Relations
Over ASN Bank
ASN Bank is een toegankelijke en vooruitstrevende bank met oog voor mens, maatschappij en de toekomst. We dragen op duurzame wijze bij aan financiële oplossingen voor onze klanten én aan maatschappelijke vraagstukken in Nederland. Daarbij hebben we bijzondere aandacht voor duurzaamheid, financieel welzijn en goed en betaalbaar wonen. Onze dienstverlening richt zich met name op betalen, sparen en hypotheken – altijd met oog voor zowel het belang van de klant als maatschappelijke impact. Als bank combineren we het gemak van veilig mobiel bankieren met de kracht van persoonlijk advies. Dankzij ons landelijk dekkend netwerk van winkels zijn we ook fysiek dichtbij op de momenten die ertoe doen. Met deze benadering neemt ASN Bank een onderscheidende positie in binnen het Nederlandse bankenlandschap. We bedienen inmiddels drie miljoen klanten en zijn daarmee de vierde retailbank van Nederland.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.