-

Start-up Turff: de traditionele turflijst digitaal

De ouderwetse turflijst in studentenhuizen en kantines kan vervangen worden door een digitale, in de vorm van een tablet. Mét advertising en een koppeling naar leveranciers. Start-up Turff heeft er al 750 geïnstalleerd in Nederland.  

Het beheer van consumptiemiddelen in verenigingen, kantines en studentenhuizen is best een gedoe. Vaak wordt gebruik gemaakt van ouderwetse turflijstjes met pen en papier. Dat is foutgevoelig en het leidt ook niet tot een goed inzicht in welke zaken hard gaan en bijbesteld moeten worden. Henry Tang, mede-oprichter van Turff, bedacht een oplossing.

Wat doet Turff precies? 

“Turff biedt een digitaal alternatief voor de turflijst. Een speciaal ontwikkelde tablet vervangt de papieren turflijstjes en een online dashboard biedt real-time inzicht in de voorraden en uitgaven. Het systeem wordt gratis aangeboden, doordat advertenties worden getoond als screensaver. Daarmee introduceren we tegelijkertijd het allereerste digital-in-home advertentieplatform.” 

Waar zie je de hoofdtoepassing?

“Op dit moment richten we ons voornamelijk op studentenhuizen in Nederland als onze beachhead-market. Inmiddels maken ook al meerdere verenigingen en bedrijfskantines gebruik van ons systeem. We zijn van mening dat de uitdaging van kostenbeheer van consumptiemiddelen overal terugkomt. Turff heeft daarom de potentie om uit te breiden naar meer sectoren en regio’s.”  

Wat is de impact van Turff?

“Het voordeel voor organisaties, en met name voor de beheerders van de kantine, is enorm. Onze gebruikers geven aan dat het turfverlies aanzienlijk lager is dan op papieren turflijstjes, en met het platform hoeven consumpties nooit meer handmatig te worden ingevoerd.” 

Hoe ver is Turff nu?

“Op dit moment hebben we 750 tablets geïnstalleerd door heel Nederland en groeien we met 100 nieuwe installaties per maand. Onze adverteerders variëren van Red Bull en Zilveren Kruis tot het Ministerie van Defensie. Dit jaar starten we ook een pilot met een AI-based automatisch bezorgsysteem voor Fast Moving Consumer Goods. Door te voorspellen wanneer de voorraad op zal zijn, kunnen we volledig automatisch een nieuwe bestelling leveren.”  

Wanneer gaat Turff naar de markt?

“In 2021 blijven we ons richten op studentenhuizen. We blijven echter voortdurend andere markten evalueren. We hopen in 2022 actief uit te breiden naar nieuwe markten.”  

Wie heeft er in Turff geïnvesteerd en wat voor soort beleggers zoeken jullie?

“Momenteel zijn we onze seed-ronde aan het afronden. In de tweede helft van 2021 zijn we van plan een nieuwe ronde te starten.” 

Wat zou de ideale beleggersmatch zijn?

“Onze ideale investeerder zou een partij zijn met een achtergrond in Fast Moving Consumer Goods, advertising of Fintech.” 

* In samenwerking met Fundsup belichten we iedere donderdag beurtelings veelbelovende start-ups en early-stage investeerders. Hier vind je meer informatie over Turff voor investeerders

Over de auteur: Arjen Strijker is Oprichter en Chief Operations Officer bij Fundsup.

 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond