Industry Wire

De Volkskrant lanceert de Creative Press Challenge

De Volkskrant daagt de reclamewereld uit met de Creative Press Challenge, een wedstrijd voor creatieven om hun beste printadvertentie van het jaar te maken. De opdracht is om een multimediale campagne voor een goed doel (Free Press Unlimited) terug te brengen tot één printadvertentie. De winnaar krijgt een exclusief interview in de Volkskrant. Daarnaast wordt het beste idee geproduceerd en geplaatst in de Volkskrant, en ingezonden naar het Cannes Lions International Festival of Creativity 2014.

Terug naar de essentie
Philippe Remarque, hoofdredacteur van de Volkskrant, nodigt na de zomer persoonlijk de meest gerenommeerde reclamebureaus van Nederland uit om mee te doen. “Het is voor getalenteerde reclamemakers heel interessant om een frisse blik te werpen op de kracht van een vertrouwd medium. En voor onze lezers is het boeiend om inzicht te krijgen in het denken en het werk van reclamemakers”, aldus Remarque.

Kaf van het koren scheiden
De Volkskrant werkte het idee van de Creative Press Challenge uit met Thijs Biersteker, creative (ex Wieden+Kennedy). “Veel middelmatige ideeën worden opgeblazen met casefilms en digital experiences”, aldus Thijs. “In print heb je maar één kans om je doelgroep te overtuigen. Een printadvertentie is dan ook de ultieme toets of het idee, de boodschap achter een multimediale campagne, klopt. Een slecht idee kun je niet verbergen in print. En kun je dus gemakkelijk het kaf van het koren scheiden.”

Goed voor goed
De Volkskrant koos voor een goed doel dat past bij de essentie van deze krant: Free Press Unlimited. Deze organisatie strijdt ervoor om onafhankelijk nieuws toegankelijk te maken voor iedereen, waar ook ter wereld. Free Press Unlimited gelooft dat iedereen het recht heeft op nieuws om kennis op te doen. En daarmee de juiste keuzes te kunnen maken voor zijn of haar ontwikkeling en groei.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht