Industry Wire

Geplaatst door Studytube

CZ kiest voor Studytube: een samenwerking die het leerplatform overstijgt

Amsterdam, 15 maart 2021 — Zorgverzekeraar CZ heeft de fundamenten van een bloeiende leercultuur al stevig verankerd in de organisatie: diverse leermogelijkheden, leerambassadeurs en coaches stimuleren er elke dag de continue ontwikkeling van medewerkers en hun teams. Om het brede leeraanbod beter vindbaar te maken was het tijd om op zoek te gaan naar een ervaren leer- en ontwikkelpartner. Na een intensieve marktverkenning koos CZ vol overtuiging voor Studytube.

Vóór de samenwerking met Studytube was CZ al intensief bezig om de drempel voor leren op de werkvloer te verlagen, o.a. via microlearnings, een breed aanbod van programma’s en (online) trainingen, een netwerk van leerambassadeurs en nog veel meer. Het leerlandschap bestond echter uit meerdere platformen en systemen, zodat medewerkers de opleidingen moeilijk konden terugvinden.

“Bovendien is onze slogan ‘Zorg die verder gaat’,” zegt Leanne Pantjes, Learning Experience Designer bij CZ. “Dat geldt ook voor onze collega’s – je moet zelf kunnen werken aan je eigen ontwikkeling en duurzame inzetbaarheid. We moesten dus meer inzetten op toegankelijkheid, gebruiksvriendelijkheid en efficiëntie.”

Studytube als leer- en ontwikkelpartner
CZ stelde een uitgebreid eisenpakket samen voor hun ideale leerplatform. Alle interne en externe opleidingsmogelijkheden moesten terechtkomen op één gebruiksvriendelijke plek, om zo medewerkers te helpen een gerichte keuze te maken, de administratie te versoepelen en de organisatie meer inzicht te geven in wie wat aan het leren is – of wie wat zou moeten leren voor een verplicht certificaat.

“We wilden ook een leerplatform dat we helemaal konden personaliseren,” vult Pantjes aan. “Iedereen moet een persoonlijk dashboard hebben dat je echt prikkelt en stimuleert, zodat je op basis van die ene online training meteen zin krijgt om verder te leren.”

Daarnaast was CZ vooral op zoek naar een echte leer- en ontwikkelpartner, die proactief meedenkt over de digitalisering en innovatie van het leeraanbod – een samenwerking die het platform overstijgt en de ontwikkelstrategie van CZ verder aanscherpt. “We zochten een partij die met ons wil meedenken en meegroeien – en dat is voor ons Studytube.”

Samen op weg naar succes
Ondertussen is CZ begonnen aan de implementatie van hun vernieuwde leerplatform. Als leerpartner is Studytube meteen sterk betrokken – in drievoud zelfs. Terwijl een Learning Consultant advies geeft over de inrichting van de leercontent, leidt een Implementatieconsultant de functionele en technische inrichting in goede banen. Een persoonlijke Customer Success Manager helpt dan weer om de adoptie van het platform en de bijbehorende communicatie te stroomlijnen.

“Het is een erg prettige samenwerking,” concludeert Pantjes. “Onze contactpersonen reageren altijd snel, denken met ons mee en vertalen onze wensen op een concrete, duidelijke manier. Ook komen er voortdurend nieuwe features en functionaliteiten bij op het platform – soms zo snel dat onze Implementatieconsultant zélf versteld staat! Dat is zó mooi om te zien.”

“Dat gevoel is helemaal wederzijds,” aldus Homam Karimi, CEO bij Studytube. “Ik ben oprecht trots dat CZ Studytube heeft gekozen als rechterhand in hun ontwikkelproces als lerende organisatie. Dit is de start van een buitengewoon verrijkend partnerschap, waarbij we samen zullen groeien en zo medewerkers kunnen helpen om het beste in zich naar boven te halen – want daar doen we het voor.”

Over Studytube
Studytube biedt een compleet leerplatform, dat medewerkers inspireert om zich te ontwikkelen en dat het volledige leerproces faciliteert. Zo helpt Studytube zowel mensen als organisaties om zich voor te bereiden op de eisen van morgen: designed with your future in mind. Het leerplatform functioneert als een eigen interne online academy en biedt toegang tot meer dan 50.000 leerinterventies, van microlearnings, vaardigheidstrainingen en eigen digitaal leeraanbod tot klassikale trainingen bij ruim 1.000 aangesloten opleiders zoals LOI, NIMA, De Baak en VCANederland. Op dit moment maken meer dan 200 organisaties met in totaal zo’n 500.000 medewerkers gebruik van Studytube. Klanten zijn onder andere VolkerWessels, Manpower, ASR, Adecco, en tal van gemeenten. Het hoofdkantoor van Studytube is gevestigd in Amsterdam en er werken inmiddels zo’n 100 Tubers. Studytube behaalde de laatste vier edities op rij de Deloitte Technology Fast 50.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht