Stevige klantengroei voor leerplatform Studytube

Amsterdam, 22 maart 2021 – In de afgelopen zes maanden hebben ruim vijftig organisaties gekozen voor het alles-in-één-leerplatform van Studytube. Daarmee krijgen de medewerkers van deze organisaties toegang tot een uitgebreid aanbod van online, klassikale en blended trainingen.
Zo’n 20% van de nieuwe klanten is afkomstig uit de uitzend- en detacheringsbranche, waaronder namen als Brisker Group (o.a. Tentoo), Werktalent, AP Support, Easyworx en HDR Group Business. Ook kozen ruim twintig gemeenten voor het leerplatform van Studytube, zoals o.a. Huizen, Raalte, Houten, Rijswijk, Soest, Venray, Utrechtse Heuvelrug en Deventer.
In andere sectoren sloot Studytube samenwerkingsverbanden met o.a. ECW Netwerk, AVK Plastics, Onder de Bomen en Aidence, Mitsubishi Motors Europe en D&B The Facility Group. Vóór die nieuwe partnerschappen maakten al meer dan 200 organisaties gebruik van Studytube, goed voor in totaal 500.000 actief lerende medewerkers.
Corona stimuleert leerbehoefte
Volgens Studytube ligt de oorzaak van die toename bij de coronacrisis, die in verschillende branches heeft gezorgd voor een groeiende leerbehoefte.
“De uitzendbranche is één van de sectoren die het zwaarst wordt getroffen door de coronacrisis,” aldus Homam Karimi, CEO bij Studytube. “De toekomst is onzeker, maar deze moeilijke tijd biedt uitzenders wél een uitgelezen kans om flexmedewerkers duurzaam inzetbaar te maken via bij- en omscholing. Een leerplatform is daarbij een uitstekend hulpmiddel.”
De vele gemeenteklanten zijn volgens Studytube dan weer het gevolg van de decentralisatie van overheidstaken. “Gemeentebesturen krijgen steeds meer verantwoordelijkheid,” aldus Karimi. “Ze beseffen dat het belangrijker is dan ooit om de kennis en kunde van hun medewerkers te laten aansluiten op de behoeften van de burger én op het veranderende takenpakket.”
Leren voor duurzame inzetbaarheid
Om leren en ontwikkelen in diverse branches mogelijk te maken, ontwierp Studytube allerlei gespecialiseerde online trainingsbibliotheken, zoals de Overheid Academy en de Flex Academy voor de uitzendbranche. Zo kunnen organisaties het interne en externe leeraanbod samenstellen dat bij hen past, het zoek- en boekproces automatiseren, en ieders leerproces bijhouden via het Learning Management Systeem.
“De coronacrisis heeft onze samenleving ingrijpend veranderd,” besluit Karimi. “We moeten met z’n allen investeren in onze duurzame inzetbaarheid, zodat we steeds kunnen inspelen op die ontwikkelingen. Flexibiliteit en wendbaarheid zijn essentieel, en we zijn dan ook erg blij dat meer en meer organisaties kiezen voor een leerplatform.”
///
Over Studytube
Studytube biedt een compleet leerplatform, dat medewerkers inspireert om zich te ontwikkelen en dat het volledige leerproces faciliteert. Zo helpt Studytube zowel mensen als organisaties om zich voor te bereiden op de eisen van morgen: designed with your future in mind. Het leerplatform functioneert als een eigen interne online academy en biedt toegang tot meer dan 50.000 leerinterventies, van microlearnings, vaardigheidstrainingen en eigen digitaal leeraanbod tot klassikale trainingen bij ruim 1.000 aangesloten opleiders zoals LOI, NIMA, De Baak en VCANederland.
Op dit moment maken meer dan 200 organisaties met in totaal zo’n 500.000 medewerkers gebruik van Studytube. Klanten zijn onder andere VolkerWessels, Manpower, ASR, Adecco, en tal van gemeenten.
Het hoofdkantoor van Studytube is gevestigd in Amsterdam en er werken inmiddels zo’n 100 Tubers. Studytube behaalde de laatste vier edities op rij de Deloitte Technology Fast 50.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.