OnePlus versterkt derde plek in premium segment in eerste kwartaal van 2021 in Nederland; vestigt zich als snelst groeiend merk in Europa in april 2021

– Volgens Counterpoint Research boekte OnePlus een indrukwekkende groei van 300 procent (jaar-op-jaar) in Nederland in eerste kwartaal van 2021
– OnePlus groeide in april 2021 met 749 procent in Europa dankzij de bijdrage van de OnePlus
9-serie, die samen met Hasselblad werd ontwikkeld
Amsterdam, 26 mei 2021 – Volgens de laatste data van Counterpoint Research’s Market Monitor service is OnePlus het nummer drie smartphonemerk in Nederland in het Affordable Premium- ($400 – $599) en Premium-segment ($600 – $799), na Samsung en Apple. Naast het versterken van zijn premium-positie boekte OnePlus ook een formidabele groei van 300 procent (jaar-op-jaar) in het eerste kwartaal van 2021.
In maart 2021 introduceerde OnePlus zijn meest geavanceerde ultra-premium vlaggenschip-smartphonelijn: de OnePlus 9-serie. Deze biedt een topcamera-ervaring met het Hasselblad Camera for Mobile-systeem, volgende-generatie displays met een hoge verversingssnelheid en snelle draadloze oplaadtechnologie die de bedrade oplaadoplossingen van de meeste van zijn concurrenten overtreft. De OnePlus 9-serie heeft geweldige reacties van de markt gekregen en heeft ertoe bijgedragen dat OnePlus in april het snelst groeiende merk in Europa is geworden met een groei van 749 procent in vergelijking met april 2020.
Tuomas Lampen, Head of Strategy, OnePlus Europe: “De indrukwekkende groei en sterke positie in het Affordable Premium- en Premiumsegment die we in het eerste kwartaal van 2021 in Nederland zien, is het resultaat van de strategische investeringen die we hebben gedaan in de markt om de OnePlus-ervaring naar nog meer gebruikers te brengen. Dit werd verder ondersteund met de lancering van ons nieuwste vlaggenschip, de OnePlus 9-serie, ontwikkeld in samenwerking met Hasselblad, die veel response kreeg van onze community in Europa.”
Jan Stryjak, Associate Director, Counterpoint Research: “Ondanks de uitdagingen die de Covid-19-pandemie met zich meebrengt en de impact ervan op de Europese smartphonemarkt, heeft OnePlus zich stevig gevestigd als een van de vijf grootste leveranciers in Europa. En met het nieuwste vlaggenschip OnePlus 9, dat wil voortbouwen op het succes van de Nord, bevindt het gevarieerde portfolio van OnePlus zich in een goede positie om de sterke groei in de hele regio voort te zetten.”
Op dit moment bedient OnePlus de markt met een divers productportfolio dat bestaat uit premium- en mid-segment smartphones. Het marktaandeel van het bedrijf in Nederland groeide van 0,9 procent in het eerste kwartaal van 2020 naar 3,2 procent in het eerste kwartaal van 2021.
De blog van Counterpoint Research over smartphonezendingen in het eerste kwartaal van 2021 lees je hier. Hier lees je enkele kernboodschappen voor de Nederlandse markt.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.