Deel dit artikel
-

Twitter: betaalde berichten leiden tot meer aankopen

Bedrijven die veel Twitteren verkopen meer. Dat is de conclusie van een studie die Twitter heeft laten uitvoeren. DataLogix keek daarbij naar het verband tussen tweets en aankopen buiten internet om.

Sterker nog: de studie zegt dat betaalde berichten (die sowieso een groter bereik hebben) beter werken dan niet-betaalde berichten. Mensen die betaalde berichten bekijken besteden acht procent meer aan producten die worden gepromoot dan mensen die dat niet doen. Consumenten die ook nog eens reageerden op de berichten waren goed voor twaalf procent van het verkoopformule. En niet verrassend: volgers van bedrijven kopen nog meer.

Ook opvallend is dat consumenten die betaalde berichten lezen meestal nooit de moeite nemen om op banners te klikken.

Het onderzoek beslaat 35 Amerikaanse merken, waaronder Oreo, Wheat Thins en Trident. Twitter zegt nu dat het de impact van betaalde berichten blijvend zal gaan meten.

Deze week werd ook bekend dat tweets tot meer kijkers leiden. Nielsen en McKinsey onderzochten ruim tweehonderd primetime tv-programma’s op de Amerikaanse televisie en zagen een duidelijke correlatie tussen kijkdichtheden en tweets van bepaalde tv-programma’s.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond