
Succesvol starten op Marketplace(s) – hoe doe je dat?
Wat wil je eigenlijk bereiken met het verkopen op een Marketplace? Op welke Marketplaces wil je actief zijn en wat is je uiteindelijke doel? Vragen die vooraf duidelijk moeten zijn.
In deze talk neemt Jorrit Steinz van Expert & Host je mee in de verschillende onderdelen van Marketplaces, zoals content, logistiek, customer service, finance, marketing, automatisering, business intelligence en strategie. Met een goede inrichting van de verschillende onderdelen wordt ook jij een succesvol verkoper.
De belangrijkste tips die Jorrit mee wil geven zijn:
- Maak gebruik van ervaren partners voor bijvoorbeeld automatisering, marketing of logistiek
- Automatiseer goed
- Start snel met minimaal 1 marketplace
Verder moet je zorgen dat je goed vindbaar bent met je producten met complete content en beschikbaarheidsinformatie. Retailers gebruiken vaak niet de juiste titels, omschrijving, afbeelding of logo van je producten en bedrijf. Zo bestaat de kans dat (potentiële) klanten je niet kunnen vinden. Zij zoeken namelijk steeds vaker niet alleen via Google, maar rechtstreeks op bepaalde websites of marketplaces.

Jorrit Steinz
Jorrit Steinz is ruim 16 jaar als ondernemer actief met het opzetten en runnen van e-commerce bedrijven met een sterke focus op IT en van daaruit nu actief als oprichter en directeur van de snelgroeiende Marketplace integrator ChannelEngine.com. Daarnaast is hij lid van de ShoppingTomorrow expert group Marketplaces

Emile Valkestijn
Emile Valkestijn is ruim vijftien jaar actief in de wereld van online retail en ecommerce. Hij startte zijn carrière bij Planet Internet als Product Marketing Manager en werkte tien jaar bij bol.com. Emile is nu Chief Commercial Officer bij 10XCREW. Daar helpt hij bedrijven bij hun direct-to-consumer (D2C-) strategie en de executie daarvan. Met als doel om zoveel mogelijk consumenten te bereiken via directe online kanalen, zoals de eigen brandshop, social commerce én natuurlijk de marketplaces zoals Amazon en bol.
Nieuwe insights
Personalisatie opschalen met Atomic Content en AI: Hoe je relevantie levert zonder complexiteitDe toekomst van loyaliteit is menselijk: Hoe media, CRM en loyaliteit samenkomen[Podcast] José van Dijck: “We moeten durven bouwen aan digitale autonomie”HubSpot in 2026: bereid je voor op het AI- kantelpuntHoe personalisatie het zoekprobleem voor B2B e-commerce oplostGerelateerde artikelen


De herontdekking van fysieke retail: Waarom locatie de nieuwe superpower is

B2B-teams moderniseren commerce om los te komen van legacy-systemen
