Seedtag slaat een slag in nieuwe investeringsronde begeleid door Oakley Capital en breidt uit naar de VS

Madrid, September 14 2021 – Seedtag, de leider in contextual advertising in EMEA en LATAM heeft vandaag aangekondigd $40M te hebben verkregen in hun Serie B investeringsronde. Met begeleiding van Oakley Capital is de investeringsronde, waarin Adara Ventures en All Iron Ventures ook deelnamen, de opvolging van de werving van $5.2m in Seedtag’s Serie A financierings ronde in 2017.
Oakley Capital is een toonaangevende investeerder in groeikapitaal met meer dan vier miljard dollar onder beheer, met het doel marktleiders naar een hoger niveau te tillen.
Seedtag wil zich blijven ontwikkelen in haar missie om de wereldwijde contextual advertising partner te zijn voor merken en bureaus. Seedtag is momenteel marktleider in EMEA en LATAM en is van plan om het opgehaalde kapitaal te gebruiken om uit te breiden naar de Amerikaanse markt en te blijven investeren in haar contextuele AI-technologie. LionTree trad op als exclusief financieel adviseur voor de aandeelhouders van Seedtag in een bilaterale deal met Oakley.
Het verdwijnen van third-party cookies
De advertising industrie ondergaat een belangrijke verandering op het gebied van doelgroepen targeten. De verwachting is dat merken de komende jaren niet langer gebruik kunnen maken van third-party cookies om hun doelgroep te bereiken. Als gevolg daarvan worstelen velen met het vinden van betrouwbare alternatieven die inzicht kunnen geven in de interesses van de consument en zich te richten op prioritaire doelgroepen.
Zonder het gebruik van cookies is Seedtag in staat een diepgaand inzicht te verschaffen in de interesses van consumenten, een contextuele strategie op te bouwen op op basis van gegevens en een scala aan inzichten te verzamelen die merken kunnen helpen hun resultaten te verbeteren.
Al zeven jaar ervaring in adverteren zonder Third-Party cookies
Seedtag realiseerde in 2020 een aanzienlijke groei na de verdere ontwikkeling en verbetering van productmogelijkheden. De organisatie realiseerde een organische jaar-op-jaar groei van 25%, zelfs onder de invloed van COVID-19, en bereikte een omzet van $50 miljoen in 2020, met een verwachte verdere groei van 60% voor 2021.
Seedtag is qua personeel sinds vorig jaar met 65% uitgebreid en is nu wereldwijd actief met 215 werknemers. De oplossingen die de organisatie aanbiedt bereiken een publiek van meer dan 500 miljoen unieke gebruikers. Sinds het begin, 7 jaar geleden, is de expert in contextual advertising al bezig met advertising oplossingen zonder gebruik te maken van third-party cookies.
Eerder dit jaar kondigde Seedtag de benoeming aan van drie nieuwe leden van haar leiderschapsteam, evenals de overname van de Duitse contextuele advertentie specialist, Recognified en de Italiaanse concurrent AtomikAd in het late vierde kwartaal van 2020. De organisatie bereidt zich ook voor om haar activiteiten uit te breiden naar de Amerikaanse markt, na haar successen in EMEA en LATAM.
Wereldwijde leider in Contextual Advertising
Na de Serie B financieringsronde legde Peter Dubens, Partner bij Oakley Capital, de volgende verklaring af: “Oakley’s investering in Seedtag toont aan dat we nog steeds in staat zijn om eigen deals aan te trekken uit ons hele netwerk en in aantrekkelijke sectoren. Een toenemende focus op de privacy van de consument en brand safety stimuleert de groei in Contextual advertising en wij geloven dat Seedtag goed gepositioneerd is om deze kans te benutten dankzij een combinatie van best-in-class technologie, sterke commerciële relaties en een indrukwekkend management team.”
Albert Nieto, co-CEO van Seedtag zegt: “Oakley’s investering versterkt onze strategie om een wereldwijde leider in Contextual Advertising te creëren. We kijken ernaar uit om Amerikaanse merken en uitgevers onze contextuele oplossingen aan te bieden.”
Jorge Poyatos, co-CEO van Seedtag, zei: “Oakley’s expertise in groei, technologie en media maakte hen de beste partner om Seedtag AI-technologie op wereldwijde schaal te stimuleren. Samen zijn we volledig toegewijd om best-in-class reclame aan te bieden in een privacy first wereld.”
-ENDS-
Over Seedtag
Seedtag is de toonaangevende Contextual Advertising Company die zeer impactvolle en engaging oplossingen creëert voor relevante, premium en visuele content, wat targeting en rendement mogelijk maakt voor publishers en merken. De contextual A.I. van het bedrijf stelt merken in staat om op een cookie-vrije basis in contact te komen met consumenten binnen hun universum van interesse.
Seedtag werd in 2014 in Madrid opgericht door twee ex-Googlers die het maximale uit redactionele beelden wilden halen en is tot op de dag van vandaag een werldwijd bedrijf dat meer dan 200 werknemers telt en een belangrijke internationale aanwezigheid heeft met kantoren in Spanje, Frankrijk, Italië, het Verenigd Koninkrijk, de Benelux, Duitsland, Mexico, Brazilië en Colombia.
Over Oakley
Oakley Capital is een West-Europese private equity onderneming met een beheerd vermogen van 4 miljard euro. Oakley investeert in middelgrote en kleinere bedrijven in de regio binnen drie kernsectoren – Consument, Onderwijs en Technologie – met een duidelijke focus op digitale bedrijfsmodellen.
Oakley is in staat om gedifferentieerde investeringsmogelijkheden en superieure rendementen te bieden door gebruik te maken van zijn ondernemersmentaliteit en diepgaande sectorkennis. Het team van Oakley werkt nauw samen met een uniek netwerk van ondernemers en succesvolle managementteams om kansen te vinden en waardevolle inzichten te verwerven in de bedrijven waarin het investeert. Het vermogen om complexiteit te overwinnen en een flexibele benadering van waardecreatie, stellen Oakley in staat zijn portfolio bedrijven te ondersteunen bij het realiseren van duurzame groei.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.