Deel dit artikel
-

Klimaatdiscussie dringt door tot Social Travel 30

Consumenten beginnen hun zorgen over klimaatveranderingen te ventileren richting reisbedrijven. Dat leert een analyse van de Social Travel 30 die OBI4wan elk kwartaal publiceert.

Het bedrijf dat constant de social media monitort, merkt op: “Vliegtuigmaatschappijen lagen in verband met dit antwoord natuurlijk altijd al onder vuur, maar met het herstel van de reisbranche in het vooruitzicht lijkt de oppositie feller te worden. Willen we terug naar het oude normaal of grijpen we de kansen van de pandemie aan en gaan we voor een nieuw normaal?”

Vragen rondom dat thema zorgen er mede voor dat KLM en TUI hun toppositie in de Social Travel 30 behouden. Bekijk de hele top 30 en lees de bijbehorende analyse hier. Ook waren zorgen over het klimaat een thema waar Booking.com actie op moest ondernemen.

Verder schoten Transavia en Ryanair de top tien in, evenals de luchthavens van Eindhoven en Rotterdam. Dat zijn signalen dat Europese reisbewegingen verder op gang komen. Dat zal niet verhinderen dat de meeste luchtvaartmaatschappijen het jaar 2021 met krappe winstmarges zullen afsluiten.

Nieuwkomers in de lijst zijn GOGO, VVV Texel, Novasol en Travelhome.

Foto: Sanshiro Kubota (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond