
‘Als je verder zoekt dan de standaard profielen, vind je nog heel veel geschikte kandidaten’
Ondanks de krapte op de arbeidsmarkt denken opdrachtgevers vaak nog te veel in vakjes en vinkjes. Mick Knabben-van Leusden van recruitmentbureau Daaf probeert werkgevers ‘out of the box’ te laten denken.
Het doel van iedere vacature is in feite simpel: een collega die het werk goed kan doen. Zeker op een arbeidsmarkt zoals we die nu zien, zou je denken dat werkgevers alles uit de kast trekken en niet in oude patronen blijven vastzitten. Toch is dat vaak nog wel zo, merkt Knabben-van Leusden. In dit interview vertelt hij hoe Daaf probeert onbenut arbeidspotentieel aan te boren voor bedrijven.
Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk. Hoe gaat Daaf zelf te werk in een sector waarin iedereen probeert goede kandidaten te vinden voor zijn opdrachtgevers? In het kort: niet alles zelf willen doen, maar focussen op de essentie. En dat is: tijd vrijmaken om het gesprek aan te gaan en de juiste vragen te stellen, zowel met opdrachtgevers als kandidaten.”
Spreker: Mick Knabben-van Leusden (Daaf)
Interview: Marjolein Sprenger
Nieuwe insights
Hoe je als merk anno 2025 aan de directe relatie met de consument bouwtFranchise, rebranding én migratie tegelijk: hoe Onlineverf de sprong aandurfdeDeze 5 bedrijfsuitdagingen pak je vandaag nog aan met AIAI verandert de rol van de CMO ingrijpendVoorkom juridische risico’s: wat je moet weten over auteursrechtGerelateerde artikelen


Rethink the future? Zet je deuren letterlijk open voor talent

Recruitment marketeer wordt afgerekend op het verkeerde resultaat
