Industry Wire

Toonaangevend Europees digitaal media consultancy bedrijf breidt uit met nieuwe partners

Ruim 40 jaar hands-on digitale media ervaring op gebied van display, video en mobiel heeft 201 Connected Media met het aantrekken van twee nieuwe partners. Andries de Jonge zal het team als managing partner versterken vanuit Nederland en Johan Klaesson zal het team als partner versterken vanuit Zweden.

De focus van 201 Connected Media ligt bij de digital-business transformatie, met andere woorden het ondersteunen van organisaties en bedrijven om de structuur van hun digitaal media framework transparant en toepasbare te maken. Dit komt neer op drie aandachtsgebieden:

· Diensten aan mediabedrijven voor het verbeteren van: automated trading, ad-operations, big data en het rendabel maken van mobiel en video;

· Adviseren bij de go-to-market strategie van technologie bedrijven die bovenstaande diensten leveren over de juiste samenstelling van het produkt/dienstenpallet om de groei te versnellen;

· Ondersteuning aan bedrijven en investeerders in durfkapitaal door, via commerciële due diligences, inzicht te geven in de potentie van hun huidige en/of toekomstige investeringen.

Grote veranderingen en snelle groei kenmerken de huidige digitale media sector. De markten voor display, video en mobiel maken allemaal – ook al zijn er onderlinge verschillen – ontwikkelingen door van RTB tot programmatic buying. Vele nieuwe soorten bedrijven en/of allianties worden gestart en positioneren zichzelf hierop om te overleven en concurrerend te zijn voor in de toekomst. Bestuurders moeten nu – en in de toekomst – snel kunnen besluiten wie aan te nemen, welke technologie te gebruiken en met welke leveranciers samen te werken in een overvolle third-party technologie sector waarin men Gouden bergen belooft.

201 Connected Media heeft al meerdere grote Europese bedrijven geholpen met de selectie , implementatie en beheer van nieuwe technologie om uitvoer van hun bedrijfsstrategie mogelijk te maken. Ook hebben zij diverse technologie bedrijven geholpen om hun strategie beter aan te laten sluiten op de wensen van de klant. Daarnaast heeft 201 Connected Media diverse technologie en media bedrijven geadviseerd bij fusies en overnames en voor het aantrekken van investeerders.

Over het team

Wouter Hulst heeft het adviesbedrijf in 2009 opgericht. Vanaf de oprichting heeft hij op projectbasis gewerkt voor toonaangevende Europese merken als Grupo Prisa, Deutsche Telekom, RTL en Zalando. Tegenwoordig ondersteunt hij als directeur a.i. het Nederlandse sector brede digitale bereiksonderzoekstinitiatief VINEX. Zijn kracht ligt bij digitale media strategie, business intelligence, doelgroepbereik, privacy wet- en regelgeving en go-to-market strategieën. Voordat hij met 201 Connected Media startte heeft op managementniveau gewerkt voor Sanoma, Dell en Cisco.

Andries de Jonge heeft 15 jaar ervaring in het bestuur van DG&A Media Groep, waar hij leiding gaf aan de consultancy tak. Andries heeft brede ervaring op gebied van ad-operations, automated trading en business analyse. Hij is wereldwijd verantwoordelijk voor de verkoop via het DoubleClick advertentieplatform.

Johan Klaesson heeft meer dan 17 jaar hands-on ervaring op C-level management niveau bij internet, e-commerce, telecom en software-ontwikkelingsbedrijven. Met een achtergrond bij corporates en start-ups heeft Johan bedrijven ondersteunt bij het aantrekken van investeerders en internationale expansie. Klanten variëren van Burt, Millicom, Besedo, Fyndiq.com, Stockholm Innovation and Growth tot verschillende private equity bedrijven. Johan is commissaris bij diverse Noord-Europese bedrijven binnen de e-commerce en advertentie-technologie sector.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht