Industry Wire

Geplaatst door Contentsquare

E.ON heeft zich gewend tot Contentsquare om de digitale klantervaring te helpen verbeteren

Amsterdam, Nederland – 22 februari 2022Contentsquare, de wereldwijde leider in digital experience analytics kondigt vandaag aan dat het een samenwerking is aangegaan met E.ON, een van Europa’s grootste exploitanten van energienetwerken, om het bedrijf te helpen bij het waarmaken van haar missie om ervaringen te creëren waarbij de behoeften van de klant centraal staan. Met een holistische kijk op de digitale klantervaring, zal Contentsquare E.ON een weergaloos inzicht verschaffen in het hoe en waarom van de klanten interactie met online inhoud. Dit stelt het team in staat om op grote schaal de customer journey te visualiseren en te transformeren.

Vóór het gebruik van Contentsquare, gebruikte het E.ON team meerdere oplossingen en had men te maken met gefragmenteerde gegevens – een aanpak die niet schaalbaar was.

E.ON’s CMS Manager Jan-Willem Wilmsen vertelt: “Ik ben echt onder de indruk van de tool, en wanneer ik het voor de eerste keer zag was het overweldigend. In plaats van abstracte gegevens en getallen in kolommen, kunnen we nu echt zien wat de mensen op onze website doen. We kunnen hun ervaring zien. De visuele inzichten die Contentsquare brengt in onze customer journeys en het kunnen toewijzen van inkomsten naar inhoud, om te weten welke inhoud inkomsten genereert, en waar we inhoud moeten optimaliseren, is allemaal ongelooflijk relevant.”

E.ON wilde ook in staat zijn om verschillende klantsegmenten en hun digitale journeys te analyseren, het begrijpen van de unieke uitdagingen van de digitale doelgroepen, zodat het team zich kan richten op de verbetering van de customer journeys en welke daarbij prioriteit moeten krijgen.

E.ON’s Head of Digital Marketing Scaling Maarten Westdorp zei: “We wilden niet alleen metingen van onze klantgegevens zien, maar ook inzicht krijgen. Dat is wat er zo goed is aan Contentsquare – ze helpen je analyse naar een hoger niveau te tillen. Het is de volgende iteratie van het laten groeien van de bestaande klantenanalyse. Je krijgt niet alleen diepgaande gegevens, maar ook visuele inzichten.

Contentsquare’s bestaande integratie met E.ON’s oplossing voor het beheer van klantenfeedback was bijzonder aantrekkelijk voor E.ON. Hierdoor konden de CX- en UX-teams zich verdiepen in de lage NPS-scores voor validatie- en de continue verbeteringsdoeleinden. Daarnaast verkreeg E.ON in alle digitale teams, waaronder CRO specialisten en webanalisten een duidelijker visueel beeld van haar gegevens en bruikbaarheid.

Abdi Essa, VP Noord-Europa, Contentsquare, vertelt: “Het tempo van de digitalisering in de

Energiesector is versneld en het is duidelijk dat het verkrijgen van inzicht in het gedrag van klanten cruciaal is voor zowel het begrijpen als het binden van klanten. We zijn erg blij dat we E.ON hebben kunnen ondersteunen in hun digitale analyse en het realiseren van nieuwe online ervaringen voor hun klanten.. We kijken uit naar een vruchtbare samenwerking!’

Over Contentsquare

Contentsquare stelt merken in staat om betere digitale ervaringen op te bouwen. De experience analytics platform volgt en visualiseert het digitale gedrag van miljarden mensen en is in staat tot het leveren van intelligente aanbevelingen die iedereen kan gebruiken om omzet te verhogen, loyaliteit te vergroten en het aandrijven van innovatie.

Contentsquare is opgericht in Parijs in 2012 en heeft daarna ook kantoren geopend in Londen, New York, San Francisco, München, Tel Aviv, Amsterdam en Barcelona. Op dit moment helpt het meer dan 800 bedrijven wereldwijd om hun klanten betere digitale ervaringen aan te bieden. Bezoek contentsquare.com voor meer informatie.

Over E.ON

E.ON is een van Europa’s grootste exploitanten van energienetwerken en energie-infrastructuur en een aanbieder van innovatieve klantoplossingen voor 50 miljoen klanten. Zo zijn wij vastberaden in de energietransitie in Europa en zetten wij ons in voor duurzaamheid, klimaat bescherming en de toekomst van onze planeet.

En dit zijn niet alleen woorden: We handelen – in plaats van alleen beloftes te doen. We leiden de weg – en volgen niet zomaar. We vertrouwen op de kracht van de gemeenschap – en niet op individuele belangen, zonder een overkoepelend doel.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht