Industry Wire

Geplaatst door PLANgroep

PLANgroep lanceert spaarpot functionaliteit in de app MijnDossier

Culemborg 22 maart 2022 – PLANgroep, financieel zorgverlener, heeft de in februari gelanceerde mobiele app ‘MijnDossier’ uitgebreid met een spaarpot functionaliteit. Met deze functionaliteit kan er samen met de cliënt bepaald worden of én wat er maandelijks in de spaarpot wordt gestort. In de app is direct zichtbaar welk bedrag beschikbaar is. De cliënt kan dit bedrag zelf opnemen, of juist sparen, zonder tussenkomst van PLANgroep. Hiermee wordt de zelfredzaamheid van cliënten, die gebruik maken van schuldhulpverlening, budgetbeheer of beschermingsbewind, vergroot en krijgen zij meer regie over hun eigen bankzaken.

PLANgroep is het eerste bedrijf in de financiële zorgverlening in Nederland die een app aanbiedt waarmee cliënten altijd en overal inzage in hun financiële situatie kunnen krijgen. Het gaat om een kwetsbare groep mensen die (gedeeltelijk) hun financiën uit handen geven en waarbij PLANgroep hen zo goed mogelijk helpt het leven weer op de rit te krijgen. De app stelt cliënten in staat om het actuele saldo van bankrekeningen, de ontvangen of nog te ontvangen inkomsten, de gedane of nog lopende betalingen en spaarpot te gebruiken. De app is zeer gebruiksvriendelijk en veilig, eenvoudig aanpasbaar en biedt de mogelijkheid tot doorontwikkeling naar meerdere functionaliteiten.

Cliënten financiële zorg leveren met een duurzaam resultaat is het hoogste doel. De afgelopen maanden heeft PLANgroep zich volledig gefocust op het doorvoeren van een kwaliteitsslag in de organisatie. Intern zijn de processen structureel verbeterd die leiden tot een betere bereikbaarheid, zijn er nieuwe collega’s aan het team toegevoegd en is het klantcontactsysteem Flow, de basis van de organisatie, verder geoptimaliseerd. Door deze verbeteringen wordt er efficiënter gewerkt waardoor er minder tijd verloren gaat aan administratieve handelingen en er meer tijd ontstaat voor het cliëntcontact. De komst van de app draagt bij aan het verbreden van onze dienstverlening om onze cliënt zo goed en transparant mogelijk te helpen. De uitbreiding van de app met de spaarpot functionaliteit vergroot de eigen verantwoordelijkheid en kan voor cliënten een belangrijke stap zijn op weg naar zelfredzaamheid.

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht