Shoppable-Lens op Snapchat

Met de lancering van een Snapchat Foottracking Shoppable-Lens zet vanHaren een volgende stap in het creëren van nog meer online inspiratie. De unieke lens die in samenwerking met Greenhouse is ontwikkeld, geeft Snapchat gebruikers de mogelijkheid om online sneakers te passen die centraal staan in de nieuwe lentecampagne ‘Smile in Style’.
vanHaren maakt als eerste Nederlandse schoenenretailer gebruik van deze leuke, maar ook bijzonder handig experience waarmee, naast het virtueel bekijken van de schoenen onder je outfit, ook op Snapchat direct een aankoop kan worden gedaan.
Lotte Besse (Branding Specialist vanHaren): “Het neerzetten van een dergelijke feature past helemaal binnen de strategie van vanHaren en zorgt voor nog meer merkbeleving en fun. Door deze unieke tool kunnen we onze trendy voorjaars- en zomercollectie nog dichter bij de consument brengen.”
Shirley Schouren (Creative Lead Greenhouse): “In deze tijd is het thuis shoppen des te belangrijker geworden. De Snapchatter is daarnaast al gewend om producten uit te proberen via een Lens. Snapchat is het perfecte platform om samen met vanHaren het merk nog aantrekkelijker te maken voor jonge trendgevoelige shoppers.”
Zo werkt het
Met de hedendaagse tools en technieken zorgt vanHaren ervoor dat de schoenen levensecht in de Lens verschijnen. Dit gebeurt via een 360˚-scan van de schoenen, waarna deze als 3D-modellen worden gerenderd. Zo wordt elk stiksel, patroontje en stofje meegenomen. In samenwerking met Greenhouse loopt vanHaren commercieel voorop met deze AR-trend en laten we in de praktijk zien dat de tijd waarin Snaplenzen puur een gimmick waren al lang en breed voorbij zijn.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.