Lancering Buzztown.nl, online veiling in Schiedamse winkelstraat

Schiedam, 20140415 — Vrijdag 11 april 2014 j.l. gaf wethouder Groeneweg om 20.00 uur ‘s avonds het startschot voor buzztown.nl in Schiedam Zuid. Winkeliers gevestigd aan de Groenelaan in Schiedam maken voortaan het kopen bij fysieke winkels in de winkelstraat aantrekkelijker dan het kopen bij diverse webwinkels. Consumenten kunnen in Schiedam-Zuid de voordelen van het kopen op internet combineren met het gezellig winkelen in de eigen omgeving. Dat doen zij met Buzztown.nl, een lokale veiling die door de plaatselijke winkeliers doorlopend met aantrekkelijke koopjes wordt gevuld. Schiedam-Zuid heeft de primeur. Na de zomervakantie zal Buzztown.nl verder worden uitgerold in Schiedam en winkelstraten in de rest van Nederland.
De lokale online veiling belooft een succes te worden. Direct na het startschot van de wethouder zijn de eerste veilingen geplaatst waarop winkelend publiek een bod kan doen. Bieden kan vanuit de luie stoel achter de computer, met een smartphone of in de winkel zelf, door rechtstreeks bij de verkoper een bod te doen op het aangeboden product.
Het eerste weekend na lancering hebben ruim 400 consumenten zich geregistreerd bij de veilingsite.
Bricks & Clicks gecombineerd
De meeste winkels in Nederland hebben last van de exponentiële groei van het online winkelen.
Het succes van de webwinkels zorgt er mede voor dat winkelstraten stiller worden en de winkelleegstand toeneemt. Met het wegvallen van winkelend publiek neemt niet alleen de omzet af maar ook de sfeer. Het gevoel van onveiligheid neemt alleen maar toe. Dat is niet goed voor de stad, niet goed voor het winkelend publiek en niet goed voor de winkelier.
Buzzttown.nl verbindt de voordelen het on-line winkelen met die van het het off-line winkelen.
Bricks & clicks worden samengebracht!
Zo werkt het
Het werkt heel simpel. Een winkelier zet een product of dienst op de lokale veilingsite. Daarop staan alle actuele veilingen van deelnemende winkeliers uit de gemeente. De veilingen worden niet alleen op BuzzTown.nl geplaatst maar ook getoond op een duidelijk herkenbaar affiche in de etalage.
Het te veilen product wordt tentoongesteld in de winkel. De consument kan naar binnen stappen, het product uitgebreid bekijken en er vragen over stellen. Alle producten zijn nieuw en vallen onder de gebruikelijke garantie.
Het aanbod gaat verder dan alleen producten. Ook een tafeltje voor 4 personen in een restaurant, een cursus of een behandeling kunnen worden geveild.
Gedurende de looptijd van de veiling kunnen consumenten een bod uitbrengen via de laptop, tablet of smartphone, maar ook direct in de winkel. Een online gewonnen veiling moet worden opgehaald en afgerekend in de winkel. Elke veiling is uniek en direct gelinkt aan de winkelier die het product en daarmee zijn winkel(straat) onder de aandacht wil brengen.
In tegenstelling tot bestaande online veilingen zoals Groupon & Sweetdeal worden er dus geen kortingscoupons verstrekt of collectief door consumenten producten gekocht bij leveranciers in binnen- en buitenland (collective buying power).
Bijzondere samenwerking
RenDter, de initiatiefnemer van Buzztown.nl heeft de afgelopen maanden in een bijzondere samenwerking met de winkeliersvereniging Groenelaan het concept verder uitgewerkt.
De ervaringen in Schiedam-Zuid helpen om Buzztown.nl verder te optimaliseren. Waarna het beschikbaar zal komen voor alle andere geïnteresseerde winkelstraten en winkeliers in Schiedam en de rest van Nederland.
Vrijheid
De vrijheid die Buzztown.nl biedt aan de winkeliers maakt het lokale veilingsysteem uniek. Buzztown.nl zorgt ervoor dat winkeliers onbezorgd kunnen doen waar zij goed in zijn. Terwijl ze heel eenvoudig worden ondersteund om het winkelend publiek uit de directe omgeving online een aantrekkelijk aanbod te doen.
Meer informatie?
Ga naar www.buzztown.nl en probeer het zelf!
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.