Industry Wire

Automotive netwerk MOTOMEDIA accelereert groei

Halfweg, 16 april 2014 – Internetbedrijf Motomedia zet ook in 2014 haar groei verder door. Het advertising netwerk is recent uitgebreid met VID.nl, occasionplatform Handelsprijzen.nl en de kenteken apps van VWE. Motomedia verstevigt hierdoor haar leidende positie in het online automotive segment. Met circa 4,5 miljoen unieke bezoekers per maand is Motomedia het grootste en meest veelzijdige automotive netwerk van Nederland.

Jeroen Rutte, Managing Director: “Adverteerders kunnen via het specialistische netwerk zowel autoliefhebbers, autokopers als autogebruikers bereiken; via onze mobiele platformen op elk moment ook functioneel en veilig tijdens het rijden. Met de nieuwe partners kan Motomedia de dataprofielen verder verrijken en nog meer inzicht verkrijgen in de customer journey van automobilisten. Door data intelligence kan Motomedia bovendien op relevante wijze gamification en native advertising inzetten.“

Kenteken apps

Op basis van de database van VWE, als RDW-provider, biedt de gratis app van iKenteken de meest uitgebreide informatie over voertuigen met een kenteken. Ook de Kenteken Opzoeken app geeft betrouwbare RDW-informatie. De apps van VWE genereren maar liefst 27 miljoen kentekenopvragingen per jaar.

Verkeersinformatie

De VID (VerkeersInformatieDienst) is al jaren toonaangevend als het gaat om actuele en betrouwbare verkeersinformatie. Automobilisten raadplegen de website of app van de VID om snel een overzicht te krijgen van de situatie op de weg. Daarbij kunnen online ook de beelden van camera’s langs de belangrijkste snelwegen van Nederland live worden bekeken.

 

Occasionplatform

Handelsprijzen.nl is een van de grootste occasionplatformen van Nederland. De website presenteert meer dan 100.000 occasions van uitsluitend Nederlandse autobedrijven en particulieren. Onder het platform vallen 40 merkspecifieke websites waarop geplaatste occasions automatisch worden doorgeplaatst.

 

Over Motomedia

Motomedia is in 2007 gestart. Het automotive internetbedrijf is volledig onafhankelijk en exploiteert met een eigen sales organisatie 22 (mobiele) websites, blogs en apps. Autoblog, Autojunk, ABHD, GPUpdate en Groen7 voor het laatste auto(sport)nieuws. AutoWereld, Autowiki, Mobile.de, Rijtesten en Zomoto voor consumenten die zich oriënteren op een tweedehands of nieuwe auto. De platformen Flitsmeister, Onderweg.nl, Routenet en Trafficnet bieden mobiliteitsinformatie zoals routeplanners en actuele verkeersinformatie.

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht