Industry Wire

Geplaatst door GumGum

Samenwerking GumGum en JW player, biedt klanten kans om schaal, bereik en campagneprestaties te verbeteren

GumGum en JW Player werken samen aan de integratie van viewability en geavanceerde contextuele mogelijkheden
JW Player’s eigen viewability technologie zal nu worden ondersteund door GumGum’s MRC-geaccrediteerde contextuele, merkveiligheid en geschiktheidstechnologieën

Amsterdam, Nederlands – 19 juli 2022 – GumGum, een contextueel-first wereldwijd digitaal advertentieplatform, kondigde een samenwerking aan met JW Player (JWP), het toonaangevende videoplatform voor omroepen, uitgevers en video-gedreven bedrijven met 3,8 miljard video-impressies per maand, om Verity™ te gebruiken bij het plaatsen van contextueel relevante en merkveilige videoadvertenties.

Verity™, het enige onafhankelijke ad-tech platform dat de Media Rating Council’s accreditatie op content niveau heeft behaald voor contextuele analyse, merkveiligheid en geschiktheid, zal samenwerken met JWP om advertenties te analyseren en een private marketplace (PMP) te creëren die zich richt op JWP’s enorme video inventaris op basis van contextuele parameters ingesteld door merken. Met deze samenwerking zal GumGum nu in staat zijn om klanten de mogelijkheid te bieden om de schaal, het bereik en de campagneprestaties te verbeteren.

“De breedte van verfijning waartoe Verity™ in staat is, maakte GumGum de ideale partner om mee samen te werken om geavanceerde contextuele mogelijkheden te bieden binnen JWP’s video inventaris,” zegt Michael Schwalb, GM van Partnerships en Data bij JWP. “Wij zijn al meer dan tien jaar pioniers op het gebied van video delivery en intelligence over het web, en GumGum is al net zo lang bezig met het ontwikkelen van hun contextuele platform; samen zijn we in staat om zeer schaalbare en geavanceerde targeting oplossingen te bieden aan adverteerders.”

“Verity™ is het meest intelligente contextuele platform op de markt dat verder kijkt dan de metadata van een video en de volledige context van een video analyseert, inclusief alle signalen zoals tekst, beeld en audio”, zegt William Merchan, Head of Verity™ bij GumGum. “Door Verity™ te combineren met de kracht en het bereik van JWP’s real-time viewability technologie om de campagneprestaties te verbeteren, krijgen onze klanten de mogelijkheid om voorop te blijven lopen in een snel evoluerend digitaal reclamelandschap.”

Adverteerders zullen samenwerken met het Verity™- en JWP-team om een targetingstrategie op te stellen die zowel contextueel relevant als merkgeschikt is voor het publiek van de campagne. Vervolgens zullen deal ID’s met JWP premium OLV en CTV inventaris worden samengesteld met behulp van de vooraf bepaalde strategie. Zodra deze zijn gegenereerd, kunnen adverteerders de PMP implementeren in de DSP van hun keuze, en zo een programmatische campagne creëren die gebruik maakt van de context om de zichtbaarheid te verbeteren.

Deze gezamenlijke oplossing is nu beschikbaar voor gebruikers in Noord-Amerika en Europa. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met ncleemkuil@gmail.com.

Over GumGum
GumGum is een contextueel-first wereldwijd digitaal advertentieplatform dat de aandacht van mensen vastlegt, zonder het gebruik van persoonlijke gegevens. Wij geloven dat een reclame-ecosysteem dat gebaseerd is op het begrijpen van de actieve gemoedstoestand van een consument in plaats van op zijn gedrag, een meer rechtvaardige en veiligere toekomst biedt voor zowel consumenten, uitgevers als adverteerders. GumGum werd opgericht in 2008, heeft zijn hoofdkantoor in Santa Monica, Californië en is wereldwijd actief in 19 markten. Voor meer informatie kunt u terecht op www.gumgum.com.

Over JW Player
Met meer dan 40.000 omroepen, uitgevers en andere video-gedreven klanten, heeft JWP het platform bij uitstek gebouwd voor bedrijven die hun business baseren op video. JWP biedt deze bedrijven een eenvoudige manier om hun videostrategie te versnellen en te schalen en is het enige videoplatform dat een bedrijf ooit nodig zal hebben om video te streamen, publiek op elk scherm te betrekken en content te gelde te maken.

Video-gedreven bedrijven zijn afhankelijk van JWP, het genereren van:

3,8 miljard video impressies/maand
1,2 miljard minuten video bekeken/maand
5 miljard live video impressies/maand

JWP is opgericht in 2004 en is vandaag de dag een van de snelst groeiende SasS-bedrijven ter wereld met een visie om video-gedreven bedrijven aan te drijven zodat ze floreren in de digitale video-economie. Het hoofdkantoor van JWP is gevestigd in New York, New York, met kantoren in Londen, Engeland, en Eindhoven, Nederland.

###

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht