Simply.TV verwerft Europese metadata- en EPG-specialist GVIDI

Simply.TV, een toonaangevende leverancier van content discovery en metadata, heeft de Nederlandse EPG-specialist GVIDI overgenomen.
In reactie op de overname laat Simply.TV COO Daniel Rühmann weten: “GVIDI’s solide basis van Pay TV-operators, omroepen en CE-fabrikanten complementeert de Simply.TV-klantenportfolio, en het GVIDI-team voegt aanzienlijk technisch, operationeel en commercieel leiderschap toe. De overname van GVIDI is voor Simply.TV een natuurlijke volgende stap om de groei te versnellen na het winnen van verschillende Tier 1-operators en CE-fabrikanten dit jaar. De overname verbetert daarnaast onze vertrouwde one-stop-shop voor tv-operators, omroepen en CE-fabrikanten die metadata nodig hebben voor lineaire en OTT-diensten. ”
De innovatieve technologie van Simply.TV heeft al veel toonaangevende bedrijven in Europa in staat gesteld om hun tv-ervaringen opnieuw te ontwerpen en te verbeteren. De mogelijkheid om over te stappen van traditionele gebruikersinterfaces naar nieuwe geavanceerde functionaliteiten, zorgt voor behoud van klanten en meer verbruik van content op alle tv-platforms.
GVIDI’s Managing Director, Tijn Smithuis, is blij met de nieuwe eigenaar: “Bij de verkoop van ons bedrijf zochten wij naar de perfecte match voor onze klanten, medewerkers en de beste strategische fit voor het gezamenlijke bedrijf. Nadat de gesprekken op gang kwamen, bleek het al snel een gouden combinatie. GVIDI is opgericht met de overtuiging dat de technische tekortkomingen van gevestigde EPG-leveranciers de huidige tv-exploitanten verhinderden om te innoveren en hun tv-diensten uit te breiden. Simply.TV’s toonaangevende technologie en productstack, in combinatie met de klantgerichte benadering van hun team, stellen GVIDI-klanten in staat ook in de toekomst te profiteren van een geavanceerde portfolio van metadata en EPG-producten. Samen zullen we de markt laten zien dat metadata leuk en gemakkelijk te implementeren is, en de navigatie en gebruikersinterface van tv-platforms naar een hoger niveau tillen.”
Rühmann voegt hier nog aan toe: “Bij Simply.TV is het ons doel om tv-operators te helpen hun produktomgeving om te vormen tot echte platforms voor het ontdekken van content met behulp van metadata voor lineaire kanalen en streamingdiensten met meeslepende sport-, kinder- en beroemdhedenuniversums die verbonden zijn met een uniforme, wereldwijde ID. Met Simply.TV’s geavanceerde content discovery-portfolio en GVIDI’s team van EPG-professionals met een bewezen staat van dienst, creëren we een onverslaanbaar team. De gecombineerde vaardigheden en expertise zullen de klanten van beide bedrijven verder helpen en de ambitie van Simply.TV versterken om wereldwijd de toonaangevende leverancier van metadata te worden”.
www.simply.tv
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.