Publicis Groupe haalt nieuw award winnend creatief duo binnen

Amsterdam, 1 september 2022 – Vanaf 1 september zijn de Braziliaanse Marco Serra en Marcos Alves aangesteld als creatief duo voor Publicis Groupe. Bekend onder de nickname ‘The Markos’ gaan zij de creatieve vloer versterken.
Marco en Marcos ontmoetten elkaar in 2014 en hebben gewerkt bij DM9 DDB Brazil en BBDO Düsseldorf. Deze heren hebben baanbrekend en award winnend creatief werk op hun naam staan. Awards als de Cannes Lion, de Clio en Brazil Creative Club voor McDonald’s en WWF. Met hun ‘Eurythenes Plasticus’ campagne vroeg het duo op een ludieke wijze wereldwijd aandacht voor oceaanvervuiling.
Eduardo Marques, Chief Creative Officer Benelux, kijkt uit naar de komst van ‘The Markos’: “Het is fantastisch om te bouwen aan een meer internationaal team; een team van hongerige, getalenteerde en energieke mensen. Daarom hebben we “The Markos” uitgenodigd om zich bij ons aan te sluiten- en mee te bouwen aan de verdere transformatie van de creatieve afdeling van Publicis. Hun talent is besmettelijk!”
Maarten Vrouwes, Executive Creative Director: “We waren op zoek naar toptalent om onze vloer te verbreden. Omdat creativiteit zich niet laat beperken door grenzen. Hebben we onze zoektocht verbreed en over landsgrenzen gekeken. In ‘The Markos’ hebben we dat toptalent gevonden en ook een paar hele leuke collega’s die barsten van de energie.”
Marco en Marcos vullen aan: “Om samen te werken met mensen die we al bewonderen, nieuwe talenten te ontmoeten en om al deze expertises in een geweldig netwerk, én een geweldige stad te hebben, was meer dan een droom voor ons – het was een doel. Daarom hebben we het gevoel dat we ons al die tijd in onze loopbaan hebben voorbereid op dit moment. Nu is het oefenen voorbij, er is geen tijd meer om te repeteren of te trainen. Het is game-on! We kunnen niet in woorden uitdrukken hoe enthousiast we zijn om samen met Publicis te knallen, dus we moeten aan de slag. Vamos!”
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.